Bár a saját lábán szállt ki a kocsijából keddi autóbalesete után, s a vizsgálati eredményei is negatívak lettek, Vitray Tamás a Borsnak elárulta: fájdalmai vannak. Lapunk elérte a riporter idősebb fiát is, akit sokkolt a baleset, látva édesapja rommá tört autóját.
Kedd délelőtti autóbalesete után hamar kiengedték a kórházból, s délután már az otthonában fogadta lapunk telefonhívását Vitray Tamás, akinek hogylétéről másnap is érdeklődött a Bors. A tévés legenda elárulta, hogy bár minden vizsgálati eredménye jó, s alapvetően jól érzi magát, azért a karambol miatt akadnak fájdalmai.
Itt-ott, legfőképp a bordáim környékén fáj, ahol a biztonsági öv jó erősen megszorongatott. Nagy volt az ütközés, mert a másik autó fékezés nélkül jött belém,
de én meg szabályt szegtem, úgyhogy sajnos ez a baleset létrejött. A vizsgálat majd megmondja az igazat, de a lényeg, hogy velem együtt, a másik autó sofőrje is távozhatott pár órán belül a kórházból – mondta lapunknak Vitray, aki a helyszínen az intézkedések közepette beszélgetett is az Audit vezető hölggyel.
– Barátságosan társalogtunk, együttműködtünk mindenben, és nagyon örültünk, hogy a csattanás után egyikünknél sem állapítottak meg személyi sérülést.
A televíziós segítségére kisebbik fia, Péter sietett, idősebb fia a távolból adott hálát az égnek, hogy nem lett nagyobb baj. Ifjabb Vitray Tamás munka közben tudta meg, hogy édesapja autóbalesetet szenvedett.
– A karambol képeit egy internetes portálon láttam, senkinek nem kívánom ezt az érzést, szörnyen megrázó. Csoda, hogy abból a két összetört autóból két ép ember szállt ki. Örülök, és hálás vagyok az égnek, hogy édesapám és a másik autó sofőrje is jól van – mondta az idősebb Vitray fiú.
A balesetet még szakemberek vizsgálják, lapunk értesülései szerint továbbra is szabálysértési eljárás keretében, ám mind a riporter helyszínen beismert vétke, mind az Audi közlekedési sebessége – a szemtanúk szerint a sofőr igen gyorsan hajtott – még felvethet kérdéseket.
Ha nincs súlyos sérülés, akkor szabálysértésként kezelik az ilyen típusú ügyeket. Pénzbírság a legvalószínűbb büntetés, de minden ügy egyedi. Így az sem jelent semmit, hogy valaki a helyszínen elismeri, hogy hibázott, mert a vizsgálat során kiderülhet, hogy a másik a hibás, vagy a másik is hibás
– mondta lapunknak Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő, akit általánosságban kérdeztünk meg a napokban Vitray kapcsán sok internetes fórumon felmerült aggályról: 88 évesen helyénvaló-e még volán mögé ülni?
– Huszonévesen is ugyanúgy lehet valaki csapnivaló vezető, mint nyolcvan felett, azt gondolom nem ez a mérvadó – szögezte le Pausz.
Mint ismert, az egykori sportriporter kedd délelőtt a Kodály köröndnél szenvedett autóbalesetet. Piros Volvójával a Szív utcából szabálytalanul kanyarodott az Andrássy útra, ahol az Oktogon irányába közlekedő fekete Audival ütközött, amely egy villanyoszlopnak csapódott. Mindkét autó totálkáros lett, de Vitray és a másik sofőr is épségben szállt ki a roncsokból. Mindkettőjüket mentő vitte el, de pár órával később kiengedték őket.
Néhány évvel ezelőtt, az Arany János utcai Bank Centerben egy interjú apropóján találkoztam Vitray Tamással. A helyszín, már meg nem mondom, miért, talán mert túl zajosnak találta a Kossuth-díjas riporter, nem volt megfelelő, ezért azt javasolta, menjünk át máshová.
Mivel én gyalog érkeztem, abban maradtunk, elvisz a törzshelyére: a Vígszínház utcában lévő Hotel NH csöndes éttermébe ültünk be beszélgetni.
Vitray készségesen ültetett be a Volvo V40-esébe, amely még színre is hasonló volt ahhoz, amivel kedden karambolozott. Minthogy – vele ellentétben – megtermett ember vagyok, furcsa volt, ahogy én az anyósülést teljesen hátratolva foglaltam helyet, miközben ő a kormányhoz közel húzva magát vezetett. A szűk parkolóból való kiállás nem okozott neki gondot, bár a korosodó sofőrökre jellemző óvatosság az egész úton megfigyelhető volt a mozdulatain. Rossz nyelvek szerint Gödön, ahol lakik, a szomszédok rémülten rohannak haza, amint megtudják, hogy kihajtott a garázsból, én ellenben nem éreztem problémát, kanyarodásnál, sávváltásnál indexelt, betartotta a sebességhatárokat meg a követési távolságot.
– Inkább elindulok időben, de nem száguldozom, higgadtan vezetek – magyarázta közben.
Ezért is meglepő, hogy záróvonalon át akart keresztülhajtani az Andrássy úton. Alighanem figyelmetlen volt. Vezetni látni őt: szándékos szabályszegést nem feltételezek róla.
V.T.R.