PR Cikkek

Vodafone kutatás eredménye a digitális eszközhasználati szokásokról (x)

Címkék
Vodafone

Bors

Létrehozva: 2018.09.14.

A Vodafone Family ajánlat, valamint a hozzá kapcsolódó legújabb okos megoldások, a nyáron bemutatott Kid Gyerekóra és a most debütáló Kid Mobilirányító a digitális korszak igényeire szabva igyekszik megkönnyíteni a Vodafone-os családok mindennapjait.

Minden szülő nap mint nap szembesül azzal, hogy gyermeke egyre több időt tölt a képernyők előtt: de tudjuk-e, hogy ezalatt milyen alkalmazásokat használ, kikkel van kapcsolatban?

– A Vodafone célul tűzte ki, hogy tudásával és szolgáltatásaival segítse a családokat, hozzájárulva a digitális szakadékcsökkentéséhez – nyilatkozta Carra Anita, a Vodafone Magyarország Lakossági szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese, több tizenéves gyermek édesanyja.

A Vodafone reprezentatív kutatásában 500 szülő véleményét kérdezték meg a 6-14 éves és a 15-18 éves korosztály digitális eszközhasználatával kapcsolatban. 

A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az általános iskolást nevelő családok 44%-ánál vannak kütyüzésre vonatkozó szabályok, és a családok 2/3-ánál tudatosan szerveznek a szülők közös programokat, hogy a gyerekek ne üljenek túl sokat a gép előtt.

A magyar szülők többsége felismerte, hogy felelős azért, mennyi időt töltenek gyermekeik a képernyőkelőtt, és 76%-uk szabályozza a képernyők előtt tölthető időt. A kisebb gyereket nevelő szülők ötöde érzi úgy, hogy nem mutat jó példát, mert sokat kütyüzik, sokat Facebookozik ő maga is, sőt, a szülők negyede elismeri, hogy esetenként ők maguk adják a kütyüt a gyerekek kezébe azért, hogy lefoglalják. A kutatás igazolta, hogy akinek különórái vannak, azok kevesebb időt töltenek telefonozással.

Az is kiderült, hogy az általános iskolás korosztály több mint fele leggyakrabban egyedül szokott „telefonozni. Annak ellenére, hogy a szülők felelőssége eldönteni, megengedik-e a gyereknek a YouTube használatát, vagy esetleg tiltják, a kutatás megállapította, hogy az általános iskolás korú gyerekek 72%-a rendszeresen nézi a videómegosztót.

Érdekesség, hogy a nagyobb korosztály szülei esetében csak 1/3 gondolja úgy, hogy az okostelefon használatát az órai anyag részévé kell tenni, annak ellenére, hogy a digitális világ oktatásba történő integrációja elkerülhetetlen.

A kutatás rámutatott, hogy úgy lehet a gyermekeknek hatékony iránymutatást adni a digitális világban, ha elindul egy beszélgetés a szülők és a gyerekek között, és kialakul a bizalom. Ehhez tanácsokat és a további eredményeket a következő hetekben, hónapokban a Digitális Család online magazin (digitaliscsalad.hu) fogja feldolgozni, a témában készült első cikk ide kattintva érhető el. A két évvel ezelőtt létrehozott oldal célja, hogy hasznos és hiteles tartalmakkal, útmutatásokkal támogassa a szülőket, és csökkentse a digitális szakadékot a szülők és a gyermekek között. A szolgáltató ezzel a felülettel is segíteni szeretné a szülőket abban, hogy mindenki megtalálja a saját válaszait, és kialakítsa a legmegfelelőbb családon belüli szokásrendszert.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek