<p>Még korántsem biztos, hogy megvalósul a 3-as metró négy megállóval történő kibővítése Észak-Pest irányába. Ha azonban minderre sor kerül, az az ingatlanpiacra is komoly hatással lehet, egyes területeken ugyanis akár 10 százalékos áremelkedésre is lehet majd számítani.</p>
Habár egyelőre még csak ott tartunk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzést hirdetett a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbításának tervei kapcsán, érdemes átgondolni, hogy mit is jelenthet ez a környék ingatlanpiaca szempontjából.
Négy megálló a terv
A BKK a múlt év novemberében 3 milliárd forintos közbeszerzést hirdetett négy új metróállomás tervezésére, melyek a 3-as metró északi irányban 4,9 kilométerrel meghosszabbított vonalán épülnének. Ebből kettő a felszín alatt, kettő pedig a felszín felett. Előbbiek az Árpád Üzletháznál és Rákospalota-Újpest vasútállomásnál, míg utóbbiak az Óceánárok utca, valamint a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lennének. Itt egy összetett csomópont is helyet kapna: összekapcsolnák a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, és a távolsági buszok állomásait a parkolókkal.
Keresettek a metróközeli utcák
Noha még semmi sem biztos, annyi azonban bizonyos, hogy ha megvalósul a beruházás, az komoly hatással lesz a környékbeli ingatlanpiacra – véli a Balla Ingatlan ügyvezetője, Balla Ákos. Egy metrómegálló közelsége az eladó ingatlanoknál mindig is erős hívószó, ami az értékesítési árat is befolyásolja. Ez nagyon jól megfigyelhető a már létező metróvonalak, illetve a közelmúltban átadott 4-es metrónál is. Ott ugyanis már a metró építésének bejelentésekor tapasztalható volt, hogy miként emeli meg a beruházás az ingatlanárakat. Általában a metróközeli utcákban a kétszobás ingatlanok ára mintegy 5-10 százalékkal magasabb, mint a távolabb fekvő lakásoknál. Az egyetlen dolog, ami el tudja riasztani a vevőket, ha a metróközeliség mellett főútvonalra néz az adott ingatlan – mondják a Balla Ingatlannál.
Újpest és Dunakeszi drágulhat
Ha a 3-as metró folytatása megvalósul, akkor ingatlanszempontból az összes kerületben érezni lehet majd a hatását, amelyet a vonal érint. Káposztásmegyer 1. és 2. – vagyis a Megyeri út előtti és mögötti terület – kifejezetten vonzóbbá válhat majd a vevők számára, mivel mindkét városrész megközelíthetősége jelentősen javulhat a metró révén. Ezért akár 10-15 százalékos áremelkedésre is számítani lehet a környéken. Újpest-központnak ellenben némileg csökkenhet a gazdasági ereje, hiszen a munkálatok végeztével már nem ez lesz a végállomás, ahol mindenki leszáll vagy átszáll, hanem csak egy állomás a többi között. Így akár még árcsökkenés is elképzelhető a környéken, mivel a jó közlekedési adottságokkal rendelkező ingatlanokat kereső vásárlók már sokkal nagyobb területen nézelődhetnek. Az új metróvonal egyébiránt nemcsak Újpest, hanem Dunakeszi értékét is növelni fogja, mivel a beruházáshoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések az agglomerációból érkező napi több tízezer ember életét is megkönnyítik. Összességében tehát arra lehet számítani, hogy mivel az elmúlt 30 év legnagyobb beruházásáról van szó a térségben, így az az egész kerületben és annak tágabb környékén is élénkíteni fogja az ingatlanpiaci forgalmat, nem csak a négy megálló közvetlen közelében – tekint előre Balla Ákos.