Ma már nem igazán tudunk olyan kiskereskedelmi ágazatot említeni, ami ne lenne képes sikeressé válni az online térben. A szórakoztató elektronikai termékek után a barkácsfelszerelések, a háztartási gépek, a gyors felhasználású termékek és a divatágazathoz sorolható portfóliók is jelentős eladásokat könyvelhettek el az e-kereskedelemben.
A hazai környezet rendkívül kedvező a hazai e-kereskedők számára, hiszen az éves növekedésnek köszönhetően egyre sikeresebbek a webáruházak. Nem kivétel ez alól a divatágazat sem; miközben a hagyományos offline értékesítés a legtöbb márka esetén csökkenést vagy stagnálást mutat, az online térben továbbra is növekedni tudnak.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szereplők minden energiájukat az online jelenlétre fordítják. Habár az internetes rendelések számának növekedése jelentős, a vásárlók többsége továbbra is igényli az áruházi élményt; szívesen betérnek a boltokba, szemügyre veszik a különböző ruhadarabokat, esetlen fel is próbálják őket, de a döntést csak később hozzák meg. Ilyen esetben az online rendelés lehetősége hatalmas előny a kereskedő számára.
Sokan a személyes átvételt preferálják a házhozszállítással szemben; számukra az offline jelenlét döntő lehet, hiszen betérhetnek a boltba, ahol egy perc alatt felvehetik a már megrendelt csomagjukat és „utánvétes” fizetést végezhetnek. Ráadásul a hagyományos bolt arra is lehetőséget ad, hogy vásárló a mérethelytelen vagy nem tetsző ruhadarab helyett másikat válasszon, így csökkenthető a visszaküldött termékekből származó bevételkiesés.
Mindezek alapján elmondható, hogy a kereskedői törekvés továbbra is a hagyományos áruházak megtartásában, illetve az online jelenlét erősítésében fog megmutatkozni. Nincs éles határ az offline és az online egységek között, így attól sem kell tartani, hogy a kedvenc boltjaink egyszerűen bejárják a fizikai üzleteiket az online fókusz miatt.
A nemzetközi e-kereskedelem a divatágazatban kifejezetten erős; a globális átlag megközelíti a 70 százalékot, vagyis az online értékesített divatáruk bő kétharmada határokon átívelő online kereskedelemben talál gazdára. Ha számba vesszük, hogy a nemzetközi kereskedelem logisztikai nehézségekkel jár, devizakockázatot tartogat, különféle adó- és jogszabályi alkalmazkodást tesz szükségessé, különböző vásárlói igények kiszolgálását sürgeti, akkor ez az arány igencsak magasnak mondható.
Felvetődik a kérdés, hogy mit tehetnek a hazai e-kereskedők, ha sikeresek szeretnének válni a divatcikkek piacán. Egyértelmű, hogy a hazai piac mellett a külpiacok vásárlóit is meg kell célozzák, ez azonban komoly kihívások elé állítja őket. A nagy piacterek használata eredményes lehet, de kisebb árrés esetén túl költségesek, különösképpen a logisztikai költségek figyelembevétele mellett.
Azok az e-kereskedők válhatnak sikeressé, akik önerőből képesek megoldani a vevőszerzést, illetve relatív olcsón jutnak vásárlókhoz. Ez nem könnyű feladat, különösen a soknyelvű Európában. Egyes marketingszakemberek szerint célszerű lépésről lépésre haladni, egyszerre egy piacra fókuszálni. Az Extreme Digital által képviselt modell sikeres lehet; megfelelő exportterv, erős marketing és jó logisztikai kapcsolatok birtokában a szomszédos országok vásárlói elérhetővé várhatnak.