PR Cikkek

Tovább szárnyal a hazai e-kereskedelem (x)

Címkék
kereskedelem

Bors

Létrehozva: 2019.08.01.

Megérkeztek az idei Nagy Webáruház Felmérés eredményei.

A hazai webáruházak 55%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a webáruház készítéssel foglalkozó ShopRenter legutóbbi, immár 12. alkalommal végzett kutatásából.

Az 570 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén az ajándék, a divat és ruházat, illetve a hobbi és kellék kategóriába tartozó áruk foglalták el. A résztvevő webáruházakban 2018-ban átlagosan 21.273 Ft volt a leadott rendelések értéke.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 89%-a biztosít ilyen lehetőséget), de kétharmaduknál már bankkártyával is tudunk fizetni. Ez utóbbi fizetési mód egyre elterjedtebb a webshopok körében. Négy évvel ezelőtt még csak a webáruházak 36%-a biztosította ezt a fizetési lehetőséget.

Szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet (93%), de kétharmaduk biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek az úgynevezett „köztes megoldások” is. A webáruházak 60%-nál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is. A csomagautomaták pedig már majdnem minden harmadik webáruháznál elérhetők.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (93%-uk használja), de az Instagram szerepe is egyre jobban felértékelődik. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt (36%-uk használja).

A kutatásban részt vevő webáruházak 17%-a az idei évben indult, míg közel minden második webshop még a hároméves kort se érte el. Ez annak jele, hogy még ma is sokan vannak azok, akik a webáruház indítás mellett teszik le a voksukat.

Egy részük meglévő hagyományos üzletét egészíti ki egy online felülettel (a megkérdezett webshop tulajdonosok 47%-ának van offline boltja is), de sokan vannak azok is, akik a vállalkozóvá válás útján indulnak el egy webáruházzal.

Ennek okait abban kereshetjük, hogy míg a 2000-es években komolyabb informatikai tudás hiányában igencsak nehézkes, majdhogynem lehetetlen feladat lett volna egy webáruház elindítása mindenféle külső segítség nélkül.

Addig ma már a bérlős webáruház rendszereknek köszönhetően programozói tudás nélkül, gyakorlatilag pillanatok alatt elindítható egy webáruház akár teljesen egyedül is. Ezek után nem meglepő, hogy a kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 62%-a bérelhető webshop rendszert használ, 59%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.

Ráadásul ezek a bérlős rendszerek nemcsak az informatikai hátteret adják havi pár ezer forintos bérlési díjért, de széles választékát nyújtják az előre elkészített design sablonoknak, többféle fizetési lehetőséget biztosítanak, és egyszerű pénztármegoldásokat alkalmaznak.

Így, ha van egy jó ötletünk, vagy esetleg már rendelkezünk is eladható termékekkel, akkor számunkra a webáruház indítás egy jó alternatíva. Ezzel hosszú távon megteremthetjük azt a pénzügyi szabadságot, amelyre vállalkozóként valószínűleg mindig is vágytunk.

A kutatásról:

ShopRenter Magyarország piacvezető e-kereskedelmi rendszere. Jelenleg több mint 3500 webáruház informatikai hátterét biztosítják, amely boltokban évente 3 millió rendelést adnak le az internetes vásárlók. Több mint 10 éves e-kereskedelmi tapasztalattal a hátuk mögött küldetésük, hogy segítsék a hazai vállalkozásokat a minél hatékonyabb online értékesítésben. A nem reprezentatív kutatást a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. végezte a ShopRenter megbízásából 570 webáruház tulajdonos megkérdezésével online kérdőívvel 2019. június 11. és június 20. között.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek