A FIAT SZABADIDŐ-AUTÓJA TÖBB TEKINTETBEN IS AZT HOZZA, AMIT EGY OLASZ AUTÓTÓL VÁRUNK. FORMÁJA MÉG MINDIG MEGUNHATATLAN ÉS AZ ÚJ TURBÓ-MOTORRAL EGÉSZEN FÜRGE!
Az olaszok mindig is értettek hozzá, hogyan kell érzelmeket kiváltani az emberekből. A Fiat 500-as család kiinduló pontjának tekinthető miniautó 2007-es premierjét például úgy ídőzítették, hogy az eredeti 500-as bemutatójának 50. évfordulójára essen. Az azóta eltelt közel 13 év pedig arról tanúskodik, hogy a formát nem unta meg a közönség, sőt a nagyobb verziók is a csöppség stílusát örökölték.
Úton vagyok magazin kéthetente szerdán a Borsban - keresse az újságárusnál!
Olvasson kényelmesen: fizessen elő a Borsra!
És láss csodát, a szabadidő-autó 500X is egy bájos jelenség, a modellfrissítés óta pedig még látványosabb – szinte érződik rajta, hogy a dizájnerek örömmel rajzolták meg az élettel teli részleteket. A 4,25 méteres modell legújabb kiadását a díszcsík alá vágott légbeömlőkről, illetve az új hátsó lámpáról lehet felismerni. Nagyon jópofa, hogy olyan, mint egy keret! A legapróbb részletekig személyre szabható típus beltere is hozza az egyediséget, hiszen a karosszéria színével megegyező betétek dobják fel a hangulatot. Sok helyen egyszerű anyagokat alkalmaz a Fiat, ugyanakkor aki áldoz rá, többek között csokibarna bőrkárpitot is kérhet. A 4,25 méteres hosszúság miatt csodákra nem kell számítani a helykínálatot illetően, hátul két átlagos termetű felnőtt még jól elfér, de a válltér azért szűkös.
A frissítés hozadéka az 500X-ben megjelent új generációs FireFly motorcsalád (1,0 és 1,3 literesek), melynek sorozatgyártását 75 ezer órás virtuális teszt és 60 ezer órás valós próba után kezdték meg. Az erősebb, 150 lóerős verzióval komoly meglepetést tudunk okozni a piros lámpáktól indulva, pörgős és élénk motorról van szó, ami könnyedén mozgatja az autót. Városban viszont simán lecsúszik 8,0 liter benzin 100 kilométerenként az 1,3-as torkán, még úgy is, hogy egy a takarékosságot szem előtt tartó, duplakuplungos váltó felel az erőátvitelért.
A teljes cikket keresse az Úton vagyok magazinban!