2020-at írunk, amikor a keresőmarketingben használt linképítés még mindig rendkívül fontos szerepet tölt be a vállalatok életében. Nézzük meg, miért!
1. Linképítés nélkül láthatatlan a cég az interneten
A keresőmarketing stratégia kidolgozása során a keresőmarketing ügynökségek nagy hangsúlyt fektetnek a linképítésre, hiszen e nélkül nem látják az emberek az interneten a vállalat webáruházát, weboldalát vagy blogját.
A linképítés során a szakemberek az előre kiválasztott weboldalakra, hírportálokra vagy szakmai magazinokba különféle szponzorált tartalmakat tesznek, s ezekbe teszik bele a vállalatra visszamutató linkeket, hogy több ügyfél tudjon megismerkedni a céggel és szolgáltatásaival.
2. Linképítéssel több vásárlóhoz lehet jutni
A különféle sokak által látogatott portálok, magazinok és blogok cikkei között elhelyezett szponzorált tartalmakat elolvassák az emberek, így megismerkednek a cég nevével és termékeivel, szolgáltatásaival.
Minél nagyobb közönségű portálra kerül ki egy link, annál több vásárlót tud vele szerezni a cég, illetve annál ismertebb lesz az emberek között a márka vagy a cég neve. Magyarul minél több minőségi tartalomban elhelyezett linket kér a cég, annál nagyobb a valószínűsége, hogy az emberek ellátogatnak a webáruházába, hogy megnézzék a kecsegtető aktuális ajánlatokat. A linképítés emiatt az egyik legfontosabb népszerűsítési eszköz jelenleg az interneten.
3. A linképítés akár automatikus is lehet
A linképítés során elhelyezett linkek történhetnek direkt módon és UGC (User Generated Content - Felhasználó által generált tartalom) formában is.
A direkt mód azt jelenti, hogy a SEM ügynökök a szövegírótól megrendelnek néhány szöveget, amibe aztán beleteszik adott kulcsszavak alá a vállalat linkjeit.
UGC módszerrel úgy lehet linkeket szerezni, ha olyan értékes tartalmat sikerül a szövegírónak írnia, amely megosztásra készteti az embereket. A megosztások történhetnek szinte bárhol: közösségi média oldalakon, chat applikációkban, hírportálokon illetve például fórumokban is.
Emiatt a linképítés során nem az elhelyezett linkek számát érdemes nézni, hanem azt, hogy milyen minőségű szöveg kerül a link köré, amelyet később megoszthatnak az emberek, mint értékes tartalmat.