A régi mondás, miszerint "jó bornak nem kell cégér", egyre kevésbé állja meg a helyét a 21. századi online marketing világában. Könnyen lehet, hogy kiváló termékek soha nem válnak igazán ismertté, mert nem elég jó a marketingjük. Rövid ideig könnyedén előfordulhat az is, hogy (finoman szólva) nem a legjobb termék vagy szolgáltatás kerül a fókuszba.
A keresőoptimalizálás (angolul SEO, azaz Search Engine Optimization) abban segít a nagy versenyben, hogy egy adott kereső rangsorjában előkelő helyen végezzen egy adott weboldal. Általában a Google, mivel a cég 92%-os piaci részesedéssel bír mind Európában - így Magyarországon is -, mind az Egyesült Államokban. A Google algoritmusainak a működése bonyolult és egyáltalán nem konstans: az utóbbi években óriási változásokon ment keresztül. Amelyek nehezen megjósolhatóak, hiszen a Google munkatársainak kényétől-kedvétől (is) függ. Többek között ez az oka, hogy mára a keresőoptimalizálás "szakértése" külön foglalkozássá avanzsált.
A marketing - akár szeretjük, akár nem - velünk fog maradni valószínűleg az emberi társadalom utolsó pillanatáig. Az utóbbi időszak alapján azt gondolják a legtöbben, a szakértőktől az utca emberéig, hogy az online tevékenység (kereskedelem, marketing, vásárlás stb.) aránya csak nőni fog. Egyesek még arra is figyelmeztetnek, hogy a nem túl távoli jövőben az online és offline világ közötti, jelenleg éles határ el fog halványulni, később pedig akár el is tűnhet.
Ebben a környezetben nem nehéz belátni, hogy a keresőoptimalizálás rendkívül fontos, sőt, elengedhetetlen egy adott vállalkozás sikeréhez. Ebbe a témakörbe tartozik többek között a professzionális weboldal készítés, a technikai SEO, a tartalomkészítés / tartalommarketing és a linképítés / linkmarketing is.
Az online marketing és SEO alapjaként fontos tudnunk, hogy két külön entitást kell meggyőznünk a brandünk nagyszerűségéről: a (potenciális) ügyfeleinket, akik a honlapunkra tévednek és a Google algoritmusát. A kettő természetesen összefügg: nem jó termékkel vagy szolgáltatással nem lehet az élre kerülni és megtartani az aranyérmes vagy dobogós helye. Egy tökéletes termék vagy szolgáltatás könnyen lehet, hogy magában nem elég ahhoz, hogy valóban eljusson a saját potenciájának a csúcsára. Ehhez kiváló marketingre van szükség, amely a mai világban egyre inkább online történik - amiben a keresőoptimalizálás témaköre az egyik legfontosabb tényező.