A közmondások legendás igazsága is módosulhat az idők folyamán: bizony, a 21. században a jó bornak is kell cégér! Így látták ezt a Szekszárdi borvidék sikert sikerre halmozó borászai is. Összefogtak hát, hogy a területre legkisebb, kínálatra viszont az egyik leggazdagabb hazai borvidéket még hangsúlyosabban megmutassák országnak-világnak.
Ekként született meg a Vidd haza Szekszárdot! telefonos applikáció – a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. égisze alatt, az Erste Bank Hungary Zrt. támogatásával és a KNK PR&Média közreműködésével. Csak le kell tölteni a Szekszárd Borvidék című applikációt az App Store-ról vagy a Google Play áruházból, és máris minden hír, minden adat a zsebünkben lesz a tájegység borturizmusáról és 35 népszerű borászatáról.
Sokatmondó tény a szekszárdi borászok hírnevéről, hogy már ötször nyerte el valamelyikük „Az év borásza” kitüntető címet, és ezzel rekordtartók a hazai borvidékek között. Az a legfrissebb hír is nagyon ütős, hogy Berlinben, a 2022-es Wine Trophy versenyen két szekszárdi bor kapta a Grand Gold díjat: a Schieber Patina Cabernet Franc és a Vesztergombi Alpha. Tegyük hozzá azt is, hogy ezen a megmérettetésen magyar vörösborok először részesültek ebben az elismerésben.
Csuhai Viktória, a KNK PR&Média digitális üzletágának vezetője A Vidd haza Szekszárdot alkalmazásról elmondta: nem titkolt céljuk, hogy a hagyományos borkóstolási lehetőségek mellett a változatos turisztikai programokra, a különleges élményszerzési alkalmakra is felhívják a figyelmet, szekszárdi látogatásra csábítva a felhasználókat. Az információkon túl útvonaltervező is segíti a tájékozódást, megtámogatva ezzel a borászatok közötti barangolást is. Ez különösen hasznos szolgáltatás, hiszen egyes vadregényes hegyvidéki pincék megközelítéséhez csak GPS-koordináták szolgálnak támpontul.