PR Cikkek

5 szabály webshop indítás előtt (x)

Címkék
webshop

Létrehozva: 2022.08.23.

Módosítva: 2022.08.23.

Webshopot ma már bárki elindíthat, annyira alacsony a belépési küszöb, de csak kevesen lépnek be a nagypályások közé: a legtöbb webshop tulajdonos az életben maradásért küzd, majd eltűnik a süllyesztőben. Az e-kereskedelem világának megvannak a maga szabályai, és aki ezeket figyelmen kívül hagyja, azt felfalja a konkurencia, mert itt farkastörvények uralkodnak.

Forrás: 123rf.com

Öt olyan alapszabályt mutatunk be, ami segít eligazodni az e-kereskedelem útvesztőjében, és ha őszintén követed őket, még versenyelőnyre is szert tehetsz!

Webshop pszichológia: figyelem és bizalom

Minden üzletnek a célja az értékesítés, ehhez viszont “hangulatba kell hozni” a potenciális vásárlót. A vásárlói psziché két tengelyen mozog, és ezzel el is érkeztünk a két legfontosabb kulcsszóhoz:

figyelem és bizalom.

Az online térben a legtöbb látogató kórosan figyelem- és bizalomhiányos. Ez komolyan feladja a leckét a webshop tulajdonosoknak.

A figyelmet meg kell vásárolni és ki is kell érdemelni azt, és, ami előny az egyik oldalon, hogy bárki nyithat webshopot - és százával nyílnak is a boltok, az hátrány a másik oldalon: akkora a reklámzaj, hogy túltelítődött az emberek tudata, egyre drágábbak a hirdetések is, tehát egyáltalán azt elérni, hogy valaki betérjen a boltodba, már önmagában kemény kihívás.

A bizalom akkor jön be a képbe, amikor már megjelentél a figyelemablakban és eljött a termék kosárba rakásának majd a fizetésnek az ideje. Rengetegen morzsolódnak le itt, és sokszor csak egy komolyabb webshop pszichoanalízis tudja feltárni a mögöttes okokat. Nem elég bizalomgerjesztőek a termékfotók és nem landol semmi a kosárban? Nem tűnik biztonságosnak a fizetési felület és inkább kihátrál a látogató a vétel előtt?

Az e-kereskedelemben ezutóbbi népbetegség, a kosárelhagyások aránya egy 41 ország adatait elemző kutatás alapján megközelítőleg 70%, iparágtól függetlenül. Szerencsére vannak taktikák, hogy ezt a számot egyénileg jóval lejjebb szorítsák a webshop tulajdonosok.

Az online tér legnagyobb előnye

A fizikai valóság sokkal figyelemfelkeltőbb és barátságosabb: készséges eladó, lágy zene, a próbafülkékben tetszetős megvilágítás, az áruházak kasszáinál akciós termékek, édességek hada amit még az utolsó hévvel a kosárba söprünk - komoly szakma épült amögé, hogy aki betér egy áruházba, az ne üres kézzel távozzon.

De az online térnek is megvannak a maga eszközei és egy komoly előnye a fizikai vásárlói élménnyel szemben. Az online tér sohasem felejt: minden látogatói vagy vásárlói aktivitásnak nyoma van, felhasználható, beépíthető és jobbá tehető általa az élmény, feltéve, ha élünk a martech eszközök és automatizációk kínálta lehetőségekkel.

1. szabály: Válaszd ki a legjobb webshop motort!

A webshop motor hajtja a boltodat az online térben a konverziók felé. Az, hogy milyen fordulatszámon pörög, azt a webshop motor mögött álló funkcionalitás és fejlesztőgárda határozza meg.

Számos opció közül választhatnak a webshop tulajdonosok: Egyedi fejlesztés, nyílt forráskódú szoftver, mint a Woocommerce vagy bérelhető webshop motor, ami egy havidíj ellenében szinte magától működik, tehát se a tárhellyel, se a web-hostinggal nem kell foglalkoznod, és olyan esetekben sem hagy cserben, mint a karácsonyi vásárlási dömping vagy a Black Friday.

Hogyan kezdj lépéselőnnyel? 

A Shopify az egyértelmű befutó, ha komplexitást és technológiát nézzük, de magyar webshop motort - Unas-t vagy Shoprentert ajánlunk mindenkinek, akinek az angol nyelv probléma, illetve nagyon alacsony árréssel dolgozik, ezért a Shopify tranzakciós költségeit megérezné a bolt.

Ugyanakkor, ez az extra költség ne riasszon el, a Shopify bőven kárpótol. Ne feledd: figyelem és bizalom - enélkül nincs konverzió, nem csörög a kassza. Az online térben ennek megteremtésének az eszközeit csak a webshop motorodtól és a kreativitásodtól várhatod, a Shopify pedig hemzseg a kincset érő integrációktól, applikációktól, ami egy idő után behozhatatlan versenyelőnyt jelent, különösen a magyar piacon.

2. szabály: Tartalmakkal tudsz csak igazán kitűnni

Ha a webshop motort kiválasztottad, itt az ideje nekirugaszkodni a tartalomgyártás megtervezésének. Rég elmúltak azok a korok, amikor elég volt a minőségi termék és a szájhagyomány, vagy az online térben folytatott agresszív hirdetési stratégia.

Brutálisan drágulnak a hirdetések, nagyon komoly a verseny és elfolyik a pénzed, ha nem fektetsz időt és energiát minőségi tartalomgenerálásba. Ezért érdemes már a webshop indításakor elgondolkodni, hogy milyen tartalmakkal szeretnél kitűnni a piacon.

Bár a tartalommarketingre közép-hosszútávú megtérülésként tekintenek, egy ütős kontent terv a webshopod mögött, nagyon hamar hoz látható eredményeket, különösen a magyar piacon, ahol sok helyen még mindig mostohagyermek a tartalommarketing.

A tartalmaknak köszönhetően nem csak olcsóbb lesz a látogató- és vásárlószerzési költséged, de egy idő után akár teljesen ingyenes, organikus forgalomra is szert tehetsz. A tartalmak egyszerre generálnak figyelmet és bizalmat és emellett hatalmas mozgásteret nyújtanak.

Ne csak blogolásban gondolkodj, videók, podcastok, sőt, termékkvízek is erősen meg tudják dobni a konverziót. Egy-két lead mágnes elkészítésével pedig - ez tulajdonképpen egy email kapu mögé bújtatott tartalom - bővítheted a kincset érő kontaktlistát.

És, hogy miért is olyan értékes egy email cím?

3. szabály: Az email, a titkos fegyver

A nehezen megszerzett vásárlói és látogatói adatokat, insightokat kommunikációs fegyverré alakítja, ami azért is ütőkártya, mert új vásárlókat szerezni 5x annyiba kerül, mint a régieket megtartani, így érdemes minden kontaktot nagy becsben tartani és ápolni a kapcsolatot.

Az email az egyik legjobban konvertáló tartalomformátum, a perszonalizált kommunikációnak az alapja, ráadásul teljesen ingyenes kommunikációs platformot biztosít, ami nem utolsó szempont az állandóan növekvő hirdetési költségek mellett. Az email nem merül ki egy “köszönjük, hogy nálunk vásároltál, gyere máskor is” üzenetben. rRengeteg automatizmus áll rendelkezésre, hogy élni tudj az upsell, cross-sell lehetőségekkel, a vásárló születésnapján vagy az első vásárlás évfordulóján is küldhetsz emlékeztető üzeneteket, kuponokat, hogy biztosítsd róla: Te tartani akarod a kapcsolatot!

A legjobb az egészben, hogy teljesen automatizálható ez a folyamat, magától működik a háttérben és csak a kassza csörgésén hallod, hogy teszi azért a dolgát. A Klaviyo, az egyik legerősebb email automatizációs rendszer gyönyörűen összefoglalja:

Talk to customers like you know them. Because you do.

Többet tudsz a vásárlóidról, mint gondolnád, ezt a tudást pedig érdemes a profitabilitás szolgálatába állítani.

4. szabály: Biztosítsd a felhasználói csúcsélményt!

Az online boltod minden szegletét úgy kell berendezned, hogy az a lehető legkényelmesebb és legérdekfeszítőbb élményt nyújtsa a látogatónak, csak így konvertálhatod őket vásárlóvá. Nem elég kiválasztani a legjobb webshop motort, találomra rábökni egy design template-re és várni, hogy befolynak a rendelések, ide komoly tudatosság kell.

Órákig tudnánk mesélni a UX és UI fogásokról, amelyekkel igazi konverzió mágus lehetsz, de most csak 3 fő kérdéssel foglalkozunk:

Kerül-e valami a kosaradba?

A termékek bemutatása kulcsfontosságú. Egyre nagyobb a verseny, és a termékfotók az a pont, ahol maradandó élménnyel fűszerezheted a felhasználói élményt. Figyelem és bizalom… nem győzzük hangsúlyozni. Amerikában egyre gyakoribbak a videók és a kiterjesztett valósággal kombinált termékbemutatók, ugyanis itt dől el, hogy megnyerjük-e a látogató bizalmát első körben, eléggé tetszetős-e a termék.

Érdemes komoly befektetésként gondolni a termékek megjelenítésére, mi személy szerint Styleshoots nagyágyúja mellett tettük le a voksunkat, ami nem csak a szemet kápráztatja el, de a hatékonyságnövelésre is jó hatással van!

Elhagyják-e a kosarad?

Akadálymentesíteni kell a fizetéssel járó hercehurcát, minden kicsi fennakadás növeli az esélyét, hogy elhagyják a kosarat. A biztonságos fizetést fontos megjeleníteni az oldalon és további előnyt jelenthet, ha belekalkulálod az árba a szállítást: egy felmérés szerint a kosárelhagyások oka 58%-ban visszavezethető a magas szállítási költségekre.

Tényleg tudod-e, hogy mi kell a vásárlóidnak?

Vannak trükkök és praktikák, de a minőségi felhasználói élmény alapja, ugyanaz, mint a legtöbb partnerkapcsolatnak: őszintén figyelni a másik visszajelzéseit. Ezért bármilyen komolyabb változtatással is kísérletezel, a mérés és a tesztelés legyen top prioritás a webshopod üzemeltetésénél!

5. szabály: Merj segítséget kérni!

Sok webshop tulajdonos beleesik abba a hibába, hogy mindent ő akar csinálni. Hajtja őket a vízió, a saját szabályaik szerint akarnak játszani és ez teljesen érthető is, hiszen ez a vállalkozó szellem alapja, az online tér megköveteli ezt a vagányságot és bőven ad teret is rá, ugyanakkor érdemes útmutatást kérni időről időre.

Egy webshopokra szakosodott online marketing ügynökség például értékes befektetés és gyümölcsöző partnerkapcsolat lehet hosszú távon. A tapasztalt szakembergárdának megvan az az előnye, hogy látják már azt az ívet, amit bejárhatnál a boltoddal, és folyamatosan a piac ütőerén tartják az ujjukat, hogy biztos ne ütközz falba, ha növekedni szeretnél. Röviden: több szem, több lehetőséget lát és, ebből kifolyólag több profitot realizál hosszú távon.

A webshopod biztos kezekben

A sikerre természetesen nincs garancia, de a fenti szabályok követése kialakít egy olyan attitűdöt, ami kiemel az átlag webshop tulajdonosok közül, különösen a hazai piacon. Ez a figyelem megszerzésének és a bizalom kiépítésének az alapja is. Ezáltal felkészülten veheted az e-kereskedelmi piactér kihívásait, hogy biztos kezekkel kormányozd a boltodat az online piactér felségvizein.


 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek