<p>Berger remekül érezte magát a magyar fővárosban. A Ferrari korábbi Forma–1-es pilótája a Nagy Futamon állt rajthoz egy muzeális 1972-es BRM versenygéppel.</p>
Forrás: Kecskeméti Zoltán
1986-ban jártam először Budapesten, izgalmas volt az akkori vasfüggöny mögé kukkantani, mindig szívesen tértem vissza – árulta el Berger. – Annál is inkább, mert a sok osztrák szurkoló miatt szinte hazai pályán érezhettem magam. Azóta is szívesen jövök Magyarországra. Most is élveztem ezt a nagyszerű utcai versenyt, igaz, ezzel a géppel óvatosan mentem, hiszen nem volt alkalmam gyakorolni, de a közönségnek nagyon tetszett.
Egyszerű turistaként járt már nálunk?
Legutóbb úgy hat-nyolc évvel ezelőtt töltöttem itt egy hetet, a BMW egyik modelljét próbálhattam ki, és ezért ugrottam át.
Éppen 22 éve, hogy Imolában halálos balesetet szenvedett Ayrton Senna és Roland Ratzenberger, hogyan emlékszik a tragédiára?
Akkor nyilvánvalóan megviselte az embert, de azóta igyekszem csak a szépre emlékezni. Sajnos ebben a sportágban előfordulhatnak ilyen tragédiák, bár ha akkor használatban lettek volna a mostani védelmi rendszerek, Senna élve megússza az esetet.
Senna élvezné az ehhez hasonló örömfutamot?
Bizton állíthatom, egy idő után nem elégítette volna ki a versenyzés, többre volt hivatva. Komoly üzletemberként, politikusként tudnám most elképzelni.
Rosberget vagy Hamiltont tartja esélyesebbnek az idei F1-es vb-címre?
Hamilton kiegyensúlyozottabb teljesítményre képes Rosbergnél, igaz, ezt az eddig eltelt futamokon nem igazolta. Rosberg szép kis előnyt kovácsolt, ám még nem lefutott az idény, neki is lesz még hullámvölgye.
Mit csinál szabadidejében, ha egyáltalán van ilyen?
Van egy cégem, és mellette megpróbálom élvezni az életet. Imádok motorozni, síelni, és ha tehetem, esténként beugrok egy bárba inni egyet.
Michael Schumacher balesete után nem gondolt a síelés veszélyeire?
Michaelnek talán ez volt megírva a sors könyvében, balszerencséje volt, de nekünk is bármikor a fejünkre eshet egy tégla, mégsem ezzel a gondolattal lépünk ki az utcára.