<p>Nincs stratégiája az NB I-es nézőszám megnövelésére a Magyar Labdarúgó Szövetségnek, amely kérdőíven tudakolózik a szurkolóktól, hogy milyen döntéseket hozzon a jövőben.</p>
Forrás: Bors
A magyar kormány által életre hívott Nemzeti konzultáció mintájára mindenki számára elérhető kérdőívet adott közzé az MLSZ. A szurkolók stratégiai kérdésekben nyilvánulhatnak meg, mert a szövetség kíváncsi, hogy ők mit gondolnak a további fejlesztések lehetséges irányairól. A tizenegy kérdés között olyanok találhatóak, hogy például hány csapatos legyen az NB I és az NB II, szükséges-e a külföldi játékosok számának szabályozása, vagy hogy sok vagy kevés az MTVA által közvetített két meccs hétvégente.
Pozitív, hogy a szövetség párbeszédet próbál kezdeményezni a közönséggel, törekszik a nézőszám növelésére, de véleményünk szerint az MLSZ sok olyan kérdést feszeget, amelyek gazdasági jellegűek, így azokra szakembereknek kellene tudniuk a választ, vagy evidensek. Ha a szövetség ezekre magától nem tudja, vagy nem érzi a megfejtést, akkor az már régen rossz. Márpedig egyértelmű, hogy az MLSZ-nek fogalma sincs, hogy mit tegyen.
– Az okokat folyamatosan kutatjuk, és nem könnyű egyértelmű válaszokat adni – mondta Csányi Sándor MLSZ-elnök a Nemzeti Sportnak az alacsony NB I-es nézőszámokkal kapcsolatban. – Bízunk benne, és erre stratégiát is kidolgozunk, hogy ha elkészülnek az új stadionok, és hazatérhetnek a klubok, meg a szurkolók a megújult, korszerű pályákra, elindulhat a nézőszám növekedése.
Sipos Jenő MLSZ-szóvivő a Borsnak elárulta, folyamatosan várják a válaszokat, a kérdőívnek leadási határideje nincsen. Stratégiai döntésekben a szakmai bizottság tesz javaslatokat, így a szurkolói válaszokat illetően az MLSZ-nek nincsen kötelezettsége, ám megpróbálja figyelembe venni azokat.