Hiába akart az F1 korábbi ura, Bernie Ecclestone pilótanőt a mezőnybe, az utóbbi évek minden kísérlete kudarcot vallott. A Williamsnek tesztelő Susie Wolff két éve fáradt bele a hiábavaló várakozásba, hogy versenyen is bemutatkozhasson. Carmen Jordát sokan azért kritizálják, hogy a Lotusnál, majd a Renault-nál fejlesztés helyett inkább csak dekorációként szolgált, míg María de Villota 2013 őszén az életével fizetett a Marussiától kapott lehetőségért, miután 15 hónappal a duxfordi gyakorlás közben elszenvedett súlyos balesetét követően belehalt a szövődményekbe.
Ilyen előzmények után nincs könnyű helyzetben a kolumbiai Tatiana Calderón, akit fejlesztőpilótának szerződtetett a Sauber-istálló, ám az mindenképpen mellette szól, hogy elődeinél jóval fiatalabban került a tűz közelébe, hiszen még csak 23 éves. Tapasztalattal viszont jócskán rendelkezik, 12 éves kora óta veszi az akadályokat, és lépked egyre magasabb osztályba, tavaly például a GP3-ban bizonyított. A száguldó cirkuszban egyelőre ugyan csak szimulátort vezet majd, illetve együtt dolgozhat a mérnökökkel, ám ha valakinek, neki talán sikerülhet megtörnie az 1976 óta tartó átkot, 41 éve rajtolt el ugyanis legutóbb versenyzőnő – Lella Lombardi – a mezőnnyel.
15 rajt és fél pont a nők mérlege
Maria Teresa de Filippis (olasz): 1958–59, 5 futam/3 rajt, legjobb helyezés: 10.
Lella Lombardi (olasz): 1974–76, 17 futam/12 rajt, legjobb helyezés: 6. (0,5 pont)
Divina Galica (angol): 1976, 1978, 3 futam/0 rajt – nem kvalifikált
Desiré Wilson (dél-afrikai): 1980, 1 futam/0 rajt – nem kvalifikált
Giovanna Amati (olasz): 1992, 3 futam/0 rajt – nem kvalifikált
Susie Wolff (angol) 2012–15, tesztpilóta, 4 szabadedzés
María de Villota (spanyol): 2011–12, tesztpilóta
Simona de Silvestro (svájci): 2014, tesztpilóta
Carmen Jordá (spanyol): 2015-16, tesztpilóta