Forrás: WRI2, Bánkúti Sándor
A korábbi F1-es pilóta, Baumgartner Zsolt már nagyon készül a Magyar Nagydíjra. Ezúttal ugyanis nemcsak a csapatok vagy az FIA vendége lesz, hanem egy kétüléses volánjánál néhány szerencsésnek megmutatja, milyen versenytempóban végigszáguldani a Hungaroringen.
Árulja el, mennyire autentikus az élmény a hátsó ülésben?
Jelenleg ez a legalkalmasabb autó arra, hogy egy civilnek imitáljuk a Forma–1 élményét – mondja Baumgartner.
A sebessége megközelíti a 2017-es versenyautókét?
Tíz-tizenöt másodperccel tud lassabb köridőt, szóval nagyjából Forma–2-es tempójú, de higgye el, még ez is sokkolja a vendégeket.
Volt már, aki rosszul lett ön mögött?
Közel 1500 utast vittem, de a pánikgombot még senki sem nyomta meg. Persze olyan már akadt, aki az utolsó pillanatban inkább kiszállt. Illetve egy férfi elájult, de akkor több kétüléses versenyezett egymással, és nem egy, hanem hat kört mentünk. A csapat vette észre, hogy furán lifeg a feje az utasnak, ezért kihívtak. Szerencsére nem lett baja.
A világsztárok közül ki bizonyult a legvagányabbnak?
A spanyol világbajnok focista, Carles Puyol például nagyon élvezte a száguldást. A hollywoodi színészt, Woody Harrelsont meg a legutóbbi helyszínen, Silverstone-ban vittem. Elég laza, nyugodt figura, de a végére azért ő is felélénkült. Egyébként általában mindenkit meglep az élmény, ugyanis nem számítanak ilyen durva terhelésre. A kanyarokban akár 4,5 G is hat ránk. Nem véletlen, hogy orvosi vizsgálathoz kötött a részvétel, és kizáró ok a pacemaker, a rossz EKG és a magas vérnyomás. Emellett alá kell írni egy nyilatkozatot, hogy saját felelősségre vállalja a kockázatot.
Önöket, pilótákat milyen gyakran vizsgálják ki?
Patrick Friesachernek és nekem is licenchez kötött a szereplésünk, és éves felülvizsgálatra kell mennünk. Na és nélkülözhetetlen feltétel a Forma–1-es tapasztalat is.
Mennyibe kerül egy ilyen kétüléses?
Pontos számot nem tudok mondani, de nagyon költséges, mert ezer kilométerenként fel kell a motort újítani, és mivel egyedi gép, külön kell legyártatni minden alkatrészt. Nem véletlenül nem fut sok helyen. Az elmúlt években csak az idénynyitóra, Melbourne-be vitte el egykori csapatfőnököm, Paul Stoddart az autókat, az F1 Experience-re keresztelt program idén először érhető el az európai helyszíneken a hétvégék hivatalos részeként.