Ma elrajtol az NB I-es focibajnokság. A mezőny harmada – a Puskás Akadémia, az Újpest, a Mezőkövesd és a Haladás – címerváltoztatással próbál új lapot nyitni. Félő azonban, hogy ennek semmilyen pozitív hatása nem lesz.
A felsorolt kluboknál úgy gondolták, a nemzetközi trendeket követve eljött az ideje az arculatfrissítésnek. Szombathelyen és Felcsúton egyszerűen bejelentették a változtatást, Mezőkövesden és Újpesten szavazásra kérték a szurkolókat. Matyóföldön az újítás mellett döntöttek, míg a Megyeri úton egyértelműen elutasították az ötletet, a klub vezetői mégis önkényesen lecserélték a nagy tradíciójú címert, felbőszítve ezzel az ultrákat.
– Az új logók bevezetése mögött racionális megfontolások állnak, a grafikai, technikai változtatások a kor szellemével próbálnak haladni, és az a céljuk, hogy gyorsan felismerhetőek legyenek – magyarázta Szabados Gábor sportközgazdász. – A trendiséggel új célcsoportot, a fiatalabbakat is be lehet vonzani a klubtermékek eladásába. Amerikában nincs is ezzel gond, mert nincsenek akkora hagyományok, mint Európában. Az újpesti változtatás viszont túl drasztikusnak tűnik. Félő, a klub többet veszít, mint amennyit nyer vele.
Egy másik sportközgazdász, Muszbek Mihály szerint ezek a változtatások semmilyen bevételnövekedést nem hoznak:
– Az NB I tavalyi 21 milliárd forintos bevételéből csupán elhanyagolható, hetvenmillió folyt be mezek, sálak, egyéb klubtermékek eladásából. Az új címerekkel ezen bevétel emelkedése nulla százalék lesz, sőt a régi címer leváltása minden felületen költségeket von maga után. A tradicionális címerek megváltoztatását egyáltalán nem tartom megfelelő döntésnek – mondta a szakember.