Forrás: AFP
Ennél szebb 20. születésnapi ajándékot nem kaphatott Max Verstappen, mint hogy Sepangban megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. Főleg, hogy ez az idénye igazán pocsékul alakult eddig: a korábbi 14 nagydíjnak a felét nem tudta befejezni – többnyire technikai hiba miatt –, s mindössze egyszer, Kínában állt dobogóra, ahol harmadik lett. Malajziában viszont már a verseny elején megelőzte a vb-pontversenyt vezető Lewis Hamiltont, és végig megtartotta a vezetést.
– Nem túl sok kört töltöttem az élen idén, de amint ott vagyok, olyan érzés, mint a gokartos időkben volt. Remélem, most már csak ilyen futamok jönnek – mondta boldogan Verstappen.
Team effort ðª @redbullracing #keeppushing #MalaysiaGP ð²ð¾ pic.twitter.com/VeTDhFnD4w
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 2017. október 1.
A Ferrarinál ellenben Murphy-törvénye érvényesült, vagyis ami elromolhatott, az el is romlott. A kvalifikáción, ugye, Sebastian Vettel motorja, így a csere miatt a mezőny végéről rajtolt. S ugyan végül felküzdötte magát a negyedik helyre, a levezető körben totálkárosra törte az autóját a williamses Lance Stroll.
ICYMI Incident with #Vettel after the #MalaysiaGP ð²ð¾ pic.twitter.com/JbWmo7wHaU
— The Baron Fredman (@TheBaronFredman) 2017. október 1.
Csapattársa, a finn Jégember, Kimi Raikkönen ha lehet, még rosszabbul járt, ugyanis már a rajtrácsot – pontosabban a második rajtkockát – sem tudta elhagyni turbóprobléma miatt. Ez az igazi blama.