Csillogó luxuséletet él, de ez egy pennyjébe nem kerül a nehézsúlyú bokszvilágbajnok Anthony Joshuának. A 28 éves olimpiai bajnok legutóbb 15 millió fontot kapott, amikor októberben kicsinálta a francia Carlos Takamant, és ezzel 20-0-ra alakította győzelmi mutatóját. Áprilisban hasonlóan szép összeg (mintegy 5,2 milliárd Ft) ütötte a markát azzal, hogy TKO-val verte Vlagyimir Klicskót, szóval pénze van bőven, ám a közösségi médiában látható ragyogást nem ő finanszírozza. Hanem a szponzorai.
– Minden egyes pennyje megvan még a nyereményeiből – árulta el a 198 centis kolosszus üzleti partnere, Freddie Cunningham. – Továbbra is az édesanyjával él. Luxuséletét nagy márkák patronálják – tette hozzá.
Joshua olyan cégekkel áll kapcsolatban, mint az Under Armour (sport), a Beats (audio), a Jaguar Land Rover (autó) vagy a Vodafonea (telekommunikáció). A bokszoló imádja az órákat, a mérlegeléseket volt, hogy egy 37,5 millió forintos ezüst, máskor egy 91 milliós, gyémántberakásos órában jelent meg.
– Ám ezeket sem vette meg. Az Audemars Piguet gyár adta neki – mesélte Cunningham. – Ha valaki egy pazar Land Roverben látja furikázni, az sem az ő autója. Kapta. És a magánrepülő sem a sajátja.
Joshua és Cunningham tudatos marketingtevékenységének fontos állomása a 2015-ben indított AJ nevű menedzseriroda. Joshua egy félelmetes ragadozó a ringben, ám az életben egy rendes srác a szomszédból. Hatalmas termete mögött kedves én lakozik, és erre a világban mind több helyen vevők. Például Dubaiban, ahol a sportban komoly lehetőséget látnak, nem véletlen, hogy a világ egyik legjobb bokszolóját is pumpolják pénzzel. Cunningham szerint az AJ hamarosan ott is letarolja a piacot.