A túraautó-vb tavalyi ezüstérmese, Michelisz Norbert csöppet sem bánja, hogy a sorozata összeolvadt a TCR-rel, még ha az új hibrid „csak” Világkupa-rangot kapott is.
Örülök ennek az egyesülésnek, kifejezetten izgalmas lesz ebben az új közegben, ahová sok új nagy név csatlakozik, megméretni magam – mondta Michelisz.
Nem akarok hangulatgyilkos lenni, de ha idén nyer, már akkor sem nevezheti magát világbajnoknak. Ezt sem bánja?
Szakmai szempontból lesz olyan erős a Világkupa, mint a túraautó-vb volt, az más kérdés, hogy a szurkolók vagy a támogatók is értékelik-e majd annyira. Sőt azt sem tudom, hogy ha itt nyerni tudnék, mondjuk tíz év távlatából visszagondolva nekem érne-e annyit, mint a vb-második hely.
A Hondáról Hyundaira váltást mi indokolta?
Szükségem volt új motivációra. Ráadásul korábbi csapattársam, Gabriele Tarquini nagyon dicsérte a Hyundait, és meggyőzött, ez lesz idén a nyerő autó.
Túl az első teszten mit gondol, az lesz?
A barcelonai teszten valójában csak pár kört tudtam megtenni ideális körülmények között, mert pocsék volt az időjárás, de ez alapján csak jót tudok mondani a kocsiról. Könnyen vezethető és gyors.
Mi a legfőbb különbség a WTCC-kocsikhoz képest?
A súly, közel 200 kilóval nehezebb, így robusztusabb jármű, viszont emiatt nézőbarátabb is, hiszen látványosabb ütközések várhatóak a pályán.
S mi történik majd akkor, ha a saját tulajdonú M1RA-csapat versenyautóival kell harcolnia a futamgyőzelemért? Melyik ujjába harap?
Ha megtörténik, furcsa helyzet lesz, de elképzelhető, hogy a M1RA más nemzetközi bajnokságban áll rajthoz. Ez még kicsit képlékeny.