Forrás: Red Bull
A rendezők és a pilóták is folyamatosan a időjárás-előrejelzést böngészik, s egyelőre nyugodtak, mert a hétvégi verseny idejére napos időt jelez a meteorológia.
Persze a szervezőknek megvan a B terve is, ha vihar csapna le a helyszínre: zivatar, illetve 30 csomónál (55,56 km/h) nagyobb szél esetén halasztanak, és ha nem sikerül időre befejezni a versenyt, akkor az épp aktuális állás alapján hirdetnek eredményt. Két éve pont ez történt Budapesten.
A versenyzők között csak „bestiaként” emlegetett futamon a biztonság érdekében végig helikopter, mentőbúvárokat szállító motorcsónakok és repülőorvos áll készenlétben.
Repülőgépek
Edge 540 (13 pilóta használja), hosszúsága: 6,3 m, a szárny fesztávolsága: 7,44 m
MXS-R (1 pilóta használja), hosszúság: 6,51 m, a szárny fesztávolsága: 7,32 m
Legnagyobb sebességük: 425,97 km/óra (230 csomó)
Pilóták
14 tagú a Masters Class osztály
10 G nehézségi erő túllépése 0,6 másodpercnél tovább 2 másodperc büntetést jelent
12 G erőhatár elérése automatikus kizárással jár
1-1 ejtőernyő és vízi mentőmellényt is viselniük kell a speciális ruha mellett
Pálya
25 méter a légikapuk magassága
3x12 méteres konténeruszályon állnak
5x45 kilogrammos horgony tartja a helyén a pilonokat
6 kilométernyi acélkábel kell a rögzítésükhöz
32 hajó szükséges a pálya felállításához
85 ember dolgozik a pilonok felállításán
54 perc a felépítés, 30 perc a lebontás minden nap
9,5 méter megengedett legkisebb távolság a Lánchíd alja és a Duna között