Sport

Gyulay Zsolt: anyukám óriási Vettel-rajongó

K. D., Cs. B.

Létrehozva: 2018.07.25.

Forrás: Bánkúti Sándor

Felpörögtek az események Mogyoródon, hiszen a hétvégén hozzánk látogat a Forma–1-es mezőny. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az eddigi jegyeladásokat nézve abban bízik, nem sok üres szék marad a lelátókon.

Minden rajtra kész?

Igen, múlt hét elején nálunk járt Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója, körbenézte a pályát, és szerencsére mindent rendben talált – mondta Gyulay.

A júniusi DTM-futam boxutcai balesetei – amikor a kicsúszó autók sportbírót és szerelőt is gázoltak – után kért csúszásgátló megoldással is elégedett volt? Egyáltalán mennyire terhelte meg ez pluszban a büdzséjüket?

Jóváhagyták azt a megoldást, amit találtunk. Sajnos ez egy előre nem tervezett kiadás volt, s nézőpont kérdése, hogy soknak vagy kevésnek számít. A biztonság érdekében muszáj volt megcsinálni, hát kifizettük.

Az elmúlt években főleg németek és finnek érkeztek a futamra nagy tömegben. Átveszik idén az uralmat a hollandok? Lesz külön tribünjük?

Több ezer Max Verstappen-rajongó holland jön, ezért készülünk számukra külön tribünnel. Könnyű lesz kiszúrni, mert narancssárgába borul majd az az oldal. Meg is erősítettük a lelátót, okulva az Osztrák Nagydíjon történtekbôl, ahol ütemesen, állva ugráltak a drukkerek.

Hogy áll a jegyeladás? Várható nézőrekord?

Jelenleg tíz százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor, szóval úgy néz ki, nem sok szék marad majd üresen.

Világsztár vendégre számítanak?

Az számunkra is mindig meglepetés, hogy az amerikai tulajdonos, a Liberty Media kit hív meg azok közül, akik épp Magyarországon tartózkodnak.

Milyen újdonságokkal készülnek a nézőtéren?

Tavaly is sok újdonság volt már, a nézőtéri kerékcserétől a szimulátorokig, s idén tovább bővül a program, így a szur­kolók még több élményt kapnak majd a pénzükért. 

A futam után idén is lesz kétnapos hivatalos teszt. A tavalyinak milyen volt a visszhangja?

Három nappal meghosszabbodik a fesztiválhangulat és persze a csapatoknak és nekünk, szervezőknek a munkaidőnk. Az, hogy idén újra megkaptuk a lehetőséget, jelzi, hogy elégedettek a helyszínnel az is­tállók. Rengeteg külföldi néző és televíziótársaság is ittmarad, a tavalyi Robert Kubica-tesztelés miatt pedig még pluszban is érkeztek lengyelek a futam után. 

A Forma–1-et követően szeptember elején még egy nagy nemzetközi versenyük lesz, utána hozzá tudnak kezdeni a főépület és a tribünök felújításához?

Egyelőre csak elvi döntés született arról, hogy fel kell ezeket újítani, a kormány még nem döntött, mennyit áldoz rá. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy amit elbontunk, azt tíz hónapon belül újjá kell építeni, mert az F1-es futam nem maradhat el. Szóval ez egy hosszabb folyamat lesz.

Idén melyik pilótáért szorít majd?

Általában Kimi Räikkönenért szoktam, de anyukám miatt Vettelért is muszáj. 

Ilyen nagy Vettel-rajongó?

Talán a legnagyobb itthon.

Autogramot kért már a mamájának?

Azt még nem, de egy közös képet már készítettem Vettellel, és azt megkapta. 

Eső miatt csúszik az építkezés

Szorgos hangyabolyra hasonlított a Hungaroring tegnap, hiszen a csapatok csütörtök reggeli érkezéséig be kell építeni a garázsokat és felállítani a paddockban a Motorhome-okat.

Márpedig a hétfői felhőszakadás miatt kicsit megcsúszott a munka. Persze nagy rutinjuk van benne a munkásoknak, akik két nap alatt képesek az összes létesítményt felhúzni, sőt ugyanennyi idő alatt darabjaira szedik, és bepakolják a kamionokba. 

De nézzük, mennyi felszerelést kell megmozgatnia a tíz csapatnak a 21 nagydíjra az öt kontinensen (Ausztrália, Ázsia, Észak- és Dél-Amerika, valamint Európa), 9 hónap alatt:
2000 tonna rakomány kel útra minden futam alkalmából,

131 995 km-t légi úton tesznek meg, 6 kizárólag erre használt Boing 747 repülővel,
160 000 km-t vezetnek le a kamionsofőrök.

Istállónként 2 versenyautót csomagolnak a csapatok versenyhétvégenként (néha 3-at),
3,5 km tápkábelt, 5,5 km adatkábelt, 80-120 ládában érkeznek az alkatrészek, 180 számítógép, 300 laptop, 1100 rádió és fülhallgató, 3000 palack ásványvíz érkezik a helyszínre.

A Magyar Nagydíjon 1200-an vesznek részt a biztosításban, 750-en a biztonsági szolgálat emberei, a többiek a katasztrófavédelemtől, mentősök, illetve rendőrök,
560 sportbíró van szolgálatban a három nap alatt.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek