Izgalmas befutót követően a holland Max Verstappen (Red Bull) nyerte az Osztrák Nagydíjat, ám mivel vitatható módon előzött, a leintés után még három órát kellett várni a döntésre. Végül megtarthatta a győzelmét.
Forrás: AFP
A májusban elhunyt osztrák pilótára, Niki Laudára emlékeztek oly módon, hogy róla nevezték el a spielbergi versenypálya első kanyarját. A startnál nem volt tartanivalója az első helyről induló monacói Charles Leclerc-nek. A 21 éves pilóta 2003 után szerzett újra pole pozíciót ezen a pályán a Ferrarival a német Michael Schumacher után. Vezető pozícióját jó ideig nem is engedte át, noha az ötödik helyről rajtolt brit Lewis Hamilton feljött harmadiknak, a német Sebastian Vettel pedig a kilencedik pozícióból hatodiknak.
A futam alatt leginkább az volt a kérdés, ki milyen gumival operál. Amikor Leclerc kiállt cserére, Hamilton jött az élre, de a monacói visszavette tőle a pozíciót. Aztán az utóbbi négy vb-viadalt zsinórban nyerő Hamilton Mercedesének orrkúpja meghibásodott, lecserélték, csakhogy a brit továbbra sem volt az igazi, aminek az autója padlólemezsérülése lehetett az oka. A verseny finisében a holland Max Verstappen volt a főszereplő. Először simán elment Vettel és Bottas mellett, majd az utolsó körökben teljesen feljött Leclerc nyakába, az utolsó előtti körben bal kerekével kilökte a monacóit a pályáról, és nyert. A versenybírók a futam leintését követôen 3 órán át vizsgálták az esetet. Végül nem büntették meg Verstappent, aki ezzel megtarthatta az elsô helyet.
– Kemény verseny volt, ha nem így viselkednénk, nyugodtan otthon is maradhatunk. Ha ezért az előzésért büntetés jár, akkor mi értelme, hogy itt vagyunk az F1-ben? – tette fel a költői kérdést a holland pilóta.
– Nekem az autóban ülve elég egyértelmű volt, hogy mi történt. Ahogy egy körrel korábban, ismét a külső íven voltam, de ezúttal Max nem hagyott elegendő helyet, összeértünk, le kellett menjek a pályáról, és aztán már nem volt esélyem visszaelőzni – értékelte az esetet Leclerc.