Forrás: Facebook
Egymás után két versenyhétvégén is világcsúcsot állított fel kerékcserében a Red Bull, amely előbb Silverstone-ban döntötte meg a Williams 2016-os rekordját, majd pedig a Német Nagydíjon tovább faragott a csúcsából. Ebben nagy szerepe volt az Orosházáról induló mérnöknek, Hegedűs Andornak, aki bokszfelszerelés fejlesztésével foglalkozik az osztrák istállónál.
Sokan azt gondolják, a mérnökök csak az autóval foglalkoznak. Ön mégsem. Hogy jött ez a szakterület?
Még 2009-ben kezdtem el a bokszfelszereléseket tervezni, és valahogy rám ragadt. Az elmúlt tíz év alatt ez a szakterület lett a specialitásom. A projektek összetettsége sokszor nagy kihívást jelent, és általában elég innovatív a tervezési folyamat, mert ez a terület kevésbé van szabályozva. Szinte minden, amit tervezek, valamilyen módon az autóhoz kapcsolódik, ezért teljesen képben kell legyek a legfrissebb autóval kapcsolatos fejlesztések terén.
Az autók tervezése sosem vonzotta?
Dehogynem. Terveztem is már autóalkatrészeket, de elég unalmas volt. Minden évben megnézzük a tavalyi alkatrészt, változtatunk egy kicsit a felületén, csökkentjük a súlyát, de maga az eszköz, az alapvető koncepciója évről évre alig változik. Persze, jól néz ki az önéletrajzban, de nincs benne semmi kihívás.
Mire a legbüszkébb, amit elért a Red Bullnál?
Egyértelműen a két kerékcsere-világcsúcsra. Nagyon sok munkánk van a rendszer megtervezésében, ami ezt az időt lehetővé teszi.
Milyen a kapcsolata a Red Bull-pilótákkal?
Nagyon ritkán járnak a gyárban, ezért nem sűrűn találkozom velük sajnos.
De azért van kedvence?
Még szép! Max Verstappen és Pierre Gasly.
A Magyar Nagydíj mennyire áll közel a szívéhez?
Szuper pálya, mindig valahogy izgalmas a verseny. Budapest, nyár, meleg, szurkolók ezrei, hihetetlen atmoszféra. Szerintem mindenki, aki szereti a Forma–1-et, annak közel áll a Magyar Nagydíj a szívéhez.