Csapatrádión keresztül köszönt el az F1-es Haas-istálló Jánvári Zsolttól, aki jövőre a Williamsnél az autók agyának nevezett elektronikai rendszerért felel.
A kisvárdai származású szerelő megkönnyezte, amikor a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a Japán Nagydíjon a csapatrádión keresztül köszönte meg a közös munkát az egész csapat nevében. Jánvári bő másfél évig volt az istálló technikusa, és a kerékcseréknél is besegített.
– A motorgyártó Ferrari sok dologhoz nem engedett hozzáférést, így már nem akadt kihívás ebben a munkakörben – mesélte a Borsnak a szakember, miért tér vissza első F1-es kenyéradójához, a Williamshez. – A csapat keresett meg, hogy lenne-e kedvem visszamenni. Sok jó barátom van ott, jó lesz újra velük dolgozni.
Jánvári új munkaköre az úgynevezett „systems technician” lesz, amely lefedi a teljes elektronikai oldalt.
– A vezetékkötegek tervezésétől a szenzorokon és vezérlőkön át a telemetria verseny közbeni elemzéséig mindenre ügyelnem kell. Sőt a szakmai előrelépés mellett a családomra is több időm lesz, mivel váltásban fogunk dolgozni, nem kell az összes versenyre elmennem. Előreláthatólag 14–15 futamot csinálok jövőre – mondta a Williams-gyárhoz közel, Wantageban élő Jánvári.
Bennmaradt szabadságait kihasználva felmondási idejét jelenleg nyaralással tölti, hogy aztán november 7-én újult erővel lépjen munkába.
– Sok munka lesz, mire elkészül az új autó. Annyi órát fogunk dolgozni, amennyit kell. Időre kész kell lennie, nem számít, mennyit túlórázunk majd – tette hozzá.
A csapat egyik pilótája jövőre is biztosan George Russell lesz, ám egyelőre nem tudni, Robert Kubica helyét ki veszi át. Jánvári elmondta, reméli, a tehetséges tesztpilóta, Nicholas Latifi kapja meg az esélyt.