Se szeri, se száma az ismert sportolókat ért légi baleseteknek. Kiderült, a tragédiák kiváltó oka túlnyomóan emberi hiba eredménye. Nem kivétel ez alól a volt kosaras, Kobe Bryant januári végzete sem. Íme, az ismertebb tragédiák közül négy.
1958. február 6.:tragikus harmadik próba
A Manchester United futballcsapata előző nap 3-3-at játszott a Crvena zvezdával, majd gépük Belgrádból hazatértében Münchenben üzemanyag-felvételre megállt. A jeges, havas körülmények ellenére James Thain pilóta kétszer próbált felszállni, ám motorhiba miatt ez nem sikerült. A harmadiknál a felszálló pálya végét jelző kerítésrendszerbe ütközött, és kigyulladt. A 23 halálos áldozat között nyolc MU-futballista volt. Heten szörnyethaltak, Duncan Edwards két hét múlva a kórházban távozott az élők sorából.
* * *
2015. március 9.:végzetes ütközés
Az argentin Villa Castilla légterében két helikopter ütközött, tízen haltak meg, az egyik gépen három francia sportoló foglalt helyet. Éppen a Dropped című túlélőshow felvételére utaztak. Az ökölvívó Alexis Vastine, a vitorlás-versenyző Florence Arthaud mellett a 2012-es olimpián úszásban 1-1 arany-, ezüst- és bronzérmet szerzett Camille Muffat hunyt el. A baleset tiszta időben történt.
* * *
2018. január 21.:a halál oka szén-monoxid?
A francia Nantes-tól kiutálták, ezért kényszerűségből írt alá a Cardiff Cityhez a 28 éves argentin focista, Emiliano Sala. A Walesbe tartó bérelt Piper Malibu kisrepülő vezetője éjszaka nem repülhetett volna, így az éji órán a La Manche-csatorna fölötti vastag felhőrendszerben elveszítette tájékozódóképességét, és lezuhant. Nemrég derült ki: Sala halálát nem vízbe fúlás okozta, ugyanis a tüdejében szén-monoxid-nyomokat talált a halottkém. Lehet, hogy a gépen tűz ütött ki, és már halott volt, amikor hullámsírba zuhant.
* * *
2019. január 26.:gyilkos sziklafal
A kaliforniai Calabasas közelében miszlikbe tört helikopterben halt meg a 41 éves egykori amerikai profi kosaras, Kobe Bryant és tizenhárom esztendős leánya, Giannina. Összesen kilenc utas a légi irányításnak köszönheti halálát, ugyanis a felhős időben meg kellett volna tagadni a gép felszállási engedélyét. A jármű 700 méter magasságba emelkedett, majd a ködben sziklafalnak ütközött, végül 200 méterről a földbe csapódott.