Sport

Hóesésben is száguld a magyar autóversenyző

Bors

Létrehozva: 2021.06.10.

<span id="docs-internal-guid-c97e37db-7fff-733c-f88f-49f533f42f81">Magyar János formaautós magyar bajnok az FIA közép-európai zónabajnokságában kemény feladatot kapott. Azonos kategóriába került például egy 2020-as autóval versenyző pilótával. A Metropol az őrbottyáni autóversenyzővel beszélgetett.</span>

Forrás: Háfra Zsolt

Négy versenyen van túl. Összbenyomása? 

A Hungaroringen a teszt kaotikusan sikeredett – válaszolta János a Metropolnak –, az időjárás megbolondított, hóesésben tettük meg az első métereket. Ez rosszabb, mint az eső, mert míg azt leviszi a menetszél, addig a hó rátapad a sisakra. Ezért egyik kezemmel végig a sisakomat törölgettem. Változott az időmérő viadal rendszere, a jövőben két kvalifikáció helyett már csak egyet rendeznek. A leggyorsabb kör az első, a második leggyorsabb kör a 2. futam rajtpozícióját jelenti.

Ez előnyös az ön szempontjából? 

Semmiképpen. Sajnálom a változtatást, főként azért, mert ha valakinek valami gondja van az időmérőn, akkor mind a két versenyen a rajtrács végéről kell rajtolnia. Új autók is érkeztek a mezőnybe, talán az én kocsim a legidősebb. Az olasz Paolo Brajnik 2020-as Dallarával versengett, amin már az F1-ből ismert Halo is rajta van, és láthattuk az Euroformula Open mezőnyében a Hungaroringen. Ráadásul azonos kategóriába kerültem vele. 

Ez csökkentheti az esélyeit?

Technikai sportról lévén szó, bármi megeshet, így az időjárás is közbeszólhat. Engem motivál a kihívás, ha egy ilyen autót legyőzök, az remek teljesítmény. A Hugaroringen eseménydús futamok voltak, egy kategória 2. és egy kategória 3. helyet szereztem. Ezeket a magyar bajnokságban is értékelik, amiben éllovasként zártam.

Ausztriában mit ért el?

Úgy tudtuk, a Red Bull Ringen a koronavírus miatt lefújják a versenyeket, de végül mégis rendeztek. Nem volt egyszerű a kijutás, a vírus miatt szigorú szabályok voltak érvényesek a beutazáskor. A szokásosnál rövidebb idő, két nap alatt teljesítettük a teljes hétvégét. Az időmérőn technikai hiba miatt meghibásodott az autóm, a rajtrács végére kényszerültem mindkétszer. Aztán a versenyen összesen 28-szor előztem! Az első futamban az első kör végére 10 pozíciót javítottam, az abszolút 4. helyen értem célba, ami a kategóriám második pozíciója volt. A második futamon a rajtnál kiugrottam, bokszutca-áthajtásos büntetést kaptam, végül a kategória harmadik helyét érdemeltem ki. Két hétvégén túlvagyok, a számomra ismeretlen Spa-Francorchamps következik, de addig van még pár hét.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek