A versenyzők többsége fél véleményt nyilvánítani, többszörös világbajnokok viszont jelezték a nemtetszésüket. A rajongókat is vastagon érinti a forradalmi változás.
Napokon belül kiderül, hogyan sül el az F1-es Brit Nagydíj új rendszerű versenyhétvégéje. A péntekre előrehozott időmérő és a vasárnapi futam közötti napon ugyanis egy sprintversenyt is rendeznek Silverstone-ban.
A péntek estére előrehozott időmérő a szombati, 100 kilométeres miniverseny rajtsorrendjét határozza meg, a vasárnapi Brit Nagydíjon pedig utóbbi eredményei alapján startolnak a pilóták (a kiesők annak sorrendjében kapnak helyet a másnapi rajtrácson, hány kört teljesítettek a sprintfutamon). Sokatmondó, ahogy a főszereplők, a versenyzők reagálnak vagy éppen ellenkezőleg: inkább nem reagálnak a reformra.
– Jobb lenne mindig az időmérők leggyorsabb körei alapján rajtolni nagydíjakon, de ha már így döntöttek, hozzá kell szoknunk. Ha a nézőknek ez több örömet okoz, akkor csodás, ha meg nem, el kell vetnünk – jelezte a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, hogy ő inkább tartaná magát a bevált lebonyolítási rendhez.
– Nem vagyok se mellette, se ellene. Meglátjuk, utána talán elmondhatjuk: „Ejha, milyen jó ötlet volt!” – mondta kissé szkeptikusan a pontversenyt vezető Max Verstappen.
A címvédő Lewis Hamiltont is megkérdezték, de a Mercedes sztárja még arra se vette a fáradságot, hogy annyira diplomatikusan fogalmazzon, mint a kollégái:
Valószínűleg mind úgy fogunk haladni egymás mögött, mintha vonatoznánk. Remélhetőleg lesz pár előzés, de minden valószínűség szerint nem lesz valami izgalmas
– jósolta Hamilton, aki az időmérőkön mindig remekel, így neki különösen nagy hátrányt jelent, hogy nem egy-egy villámgyors körrel lehet megszerezni a pole pozíciót.
A sprintkvalifikáció valamelyest a világbajnoki pontversenyt is befolyásolja. Az első három helyezett 3, 2, illetve 1 pontot kap.
A vb-élcsoport: 1. Verstappen (Red Bull) 182 pont, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) 150, 3. Sergio Pérez (Red Bull) 104.