Háborognak a pilóták az alattomos rázókövek miatt.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 26: The wrecked car of Mick Schumacher of Germany and Haas F1 is pictured at the side of the track after a crash during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at the Jeddah Corniche Circuit on March 26, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Meglepetésekben bővelkedett a szaúd-arábiai F1-es autós GP időmérője Dzsiddában. Mindezek közül a legörvendetesebb tény: életben maradt a Haas pilótája, a német Mick Schumacher. Senki sem számított a hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton első időmérő szakaszban tapasztalt gyengélkedésére, ami miatt mindössze a 16. helyről rajtolhatott a lapzártánk után ellőtt vb-futamon, arra még kevésbé, hogy a címvédő Max Verstappen a 4. helyről startol. Sergio Pérez viszont égi adományként értékelte, hogy élete első pole pozícióját harcolta ki.
A legmegdöbbentőbb eset persze Mick Schumacher nevéhez fűződött. Az időmérő első szakaszának 12. kanyarjában 270 km/órás (!) sebességnél a jobb oldali rázókő megdobta az autóját, mely innentől irányíthatatlanul hátrafelé szánkázott. Belevágódott a betonfalba, sodródott tovább, végül kerekeit veszítve kéttétörve állapodott meg.
A baleset láttán sokan már a legrosszabbtól tartottak, ugyanis a hatalmas csattanásban megsemmisült a versenykocsijának rádiója, így Mick, – akire a száguldás istene vigyázhatott odafentről – képtelen volt válaszolni a feléje zúduló kérdésekre. Szerencsére, életben maradt, köszönhető mindez az évekkel ezelőtt kötelezővé tett, nemrég 35 kg-mal megtoldott összsúlyú, úgynevezett "túlélő ketrecnek" és a pilóták testi épséségét óvó „glóriának”.
Schumachert a King Fahad katonai kórházba szállították mentőhelikopterrel, ahol megerősítést nyert, hogy az idegi megrázkódtatáson kívül nincs szervi baja, az pedig érhető, hogy az évad második futamát csak a szállodai szobájából, a tévén keresztül követhette, mert csapata és az orvosk megtiltották, hogy kocsiba üljön.
A McLaren pilótája kemény szavakkal ostorozta a pályaépítőket.
– Az „újgenerációs” versenykocsik kaszniját leszorító erő már közismerten kisebb, azért a túl magasra épített rázókövek életveszélyesek. Nemcsak itt, Dzsiddában, de másutt is hasonlóan nagy méretűek. Illene átépíteni valamennyit, ameddig hasonló és – esetleg halálos végű – baleset nem következik be – nyilatkozta a rajt előtt Norris.