Könnyen lehet, hogy nem először és utoljára rendezheti meg a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny rajtját Magyarország. A holnap kezdődő versenyen Valter Attila egy szakaszgyőzelemmel elégedett lenne.
Budapest, 2022. május 3. A Giro dItalia kerékpáros körversenyen induló Valter Attila, a Groupama-FDJ kerékpárcsapat tagja a támogatóinak szervezett közös kerékpározás elõtt, a Felvezetõ kör elenevezésû rendezvényen a Groupama Biztosító budapesti székházánál 2022. május 3-án. A magyar versenyzõ ezer kerékpárossal tekert keresztül a Városligeten a Giro dItalia Nagy Rajtjának helyszínére, a Hõsök terére. A világ egyik legrangosabb kerékpáros körversenyének mezõnye idén Budapestrõl rajtol május 6-án és 8-áig Magyarországon lesz a verseny. MTI/Kovács Tamás
A világ egyik legnagyobb sporteseménye kezdődik meg pénteken Budapesten. A Giro d'Italia első három szakaszát péntektől vasárnapig Magyarországon tartják, amelyet korábban még egyik háromhetes verseny sem érintett. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint ez az esemény rengeteget jelent a hazai kerékpársportnak.
- Négy fontos szempont lebegett a szemük előtt a verseny Magyarországra hozása kapcsán: a fantasztikus országmarketing lehetősége, a magyar kerékpársportnak adható lendület, a közösségi élmény - Olaszországban napi 300 ezer ember szurkol az utak mellett -, illetve a kerékpározás népszerűsítése.
Mauro Vegni versenyigazgató sejtelmes választ adott a Bors kérdésére, miszerint egyszeri alkalom-e a budapesti Giro-rajt?
- Már megtanultam Magyarországon, hogy soha ne mondd, hogy soha, de az biztos, hogy 2026-ig Olaszországból indul a verseny - felelte Vegni - Eddig is sok ország rendezett Girót, és mindegyik szeretné újra magához édesgetni a versenyt, és nyilván ezzel Magyarország is így van. Majd meglátjuk...
Valter Attila két éve 27., tavaly 14. helyen zárt a Girón. A Groupama-FDJ magyar versenyzője idén egy szakasz megnyerésével elégedett lenne.
- Nem az van fókuszban, hogy összetettben nagyot javítsak, a csapat összetétele sem ezt a célt szolgálja - magyarázta a 23 éves bringás. - Sokkal előrébb helyezem azt, hogy egyes szakaszokon jól tudjak menni, nem fogom az összetettet erőltetni. Persze el tudom képzelni azt a forgatókönyvet, hogy jók a lábaim, akkor feleslegesen nyilván nem akarok leszakadni és időhátrányt kapni. Nagyon nehéz minden nap az első tízben lenni. Van, hogy sokkal jobban megéri kapni pár percet, majd a következő nap megpróbálni visszaadni azt. Ezért most nagyobb kilengéseket várok magamtól. Egy szakaszgyőzelem boldoggá tenne...