Bár a 2022-es aranylabda voksoláson csak a huszadik helyre futott be, de Cristiano Ronaldo úgymond „márkanév-elismertség” vonatkozásában a világ legkiválóbb sportolója.
Cristiano Ronaldo
A Manchester United klasszisát, Cristiano Ronaldót a PSG argentin focistája, Lionel Messi követi, míg a „brandépítés” területén a hétszeres világelső brit F1-es pilóta, Lewis Hamilton a különféle cégek harmadik legkedveltebb sportembere.
A SportsPro 2010 óta állítja fel a sportolók brand-sorrendjét. Amint Michael Long, nevezett cég igazgatója elmondta a Mail-nek, három szempont alapján rangsorolnak:
Utóbbi dolgában a Manchester United focistája szinte verhetetlen, 489 millió Instagram-követőre büszke. Hosszú lenne felsorolni, mely cégek reklámoznak nevével, „arcával,,, a legerősebbek e szempontból: Nike, Herbalife, Clear és a LiveScore.
Az idei osztályozás során Ronaldo 100 maximális pontból 91.21-et ért el.
-A piacképességet sokféleképpen lehet meghatározni, de mélyreható értékelésünkből az derül ki, hogy az idei változatos listán szereplő sportolók mindegyike jelentős értéket képvisel márkapartnereinek - magyarázta Long. - Ők nemcsak a saját sportágukban elit, jól látható szereplők, de egyéni hatókörük és befolyásuk, valamint sok esetben a társadalmi kérdésekben való megszólalási hajlandóságuk ideális nagykövetként pozicionálja őket a fogyasztókkal hitelesen kommunikálni kívánó vállalatok számára.