Szilárd bizonyítékot még nem találtak, és a szóban forgó csapatot sem nevezték meg. A Forma-1 hétvégi, Amerikai Nagydíjától árgus szemekkel figyelik majd a gyanúba kevert istállót.
Felmerült a gyanú, hogy az egyik Forma-1-es csapat kihasznált egy szabályzattal kapcsolatos kiskaput, hogy előnyt szerezzen az időmérőkön és a versenyeken. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, hogy a hétvégi Amerikai Nagydíjtól kezdve felszámolja a parc ferme szabályokkal való trükközést – jelentette az Origo.
Az Autosport információi szerint az elmúlt hetekben több csapat is megbeszéléseket folytatott az FIA képviselőivel, hogy megvitassák azokat az aggodalmakat, miszerint egy meg nem nevezett F1-es istálló trükkhöz folyamodva módosítja az autók első részének hasmagasságát, illetve az elülső előke, vagy más néven a T-tray nevezetű elem magasságát az időmérő és a verseny között.
Bár ez a trükk jelentős aerodinamikai előnyt jelentene, lehetővé téve az autó beállításainak optimalizálását az időmérő alacsony üzemanyag-mennyisége és a verseny hosszabb távú, nehezebb üzemanyag-terhelése között, ez egyértelműen megsértené a Forma-1 technikai szabályzatát. A szabályok egyértelműen tiltják, hogy a parc fermé-korlátozások alatt az autó aerodinamikai konfigurációján módosítsanak, kivéve az első szárnyat.
A gyanú szerint az ismeretlen csapat találhatott egy módot arra, hogy a hasmagasságot belsőleg, akár a pilótafülkéből módosítsák, vagy egy szerelő beavatkozásával a verseny előtti rutinmunkák során.
Az FIA ugyan nem talált egyértelmű bizonyítékot arra, hogy az említett csapat ténylegesen alkalmazta volna ezt a trükköt, de a testület megerősítette, hogy az Amerikai Nagydíjtól kezdve szigorítják az első „előke”ellenőrzési eljárásait.