Az idei Forma–1-es szezon világbajnoki címének két legnagyobb esélyese ismét összeakadt egy futamon. Ezúttal Mexikóban csatázott egymással Max Verstappen és Lando Norris, utóbbi kiakadt a holland agresszív stílusára.
A Forma–1 mezőnye a múlt hétvégén Mexikóban versenyzett. A futamot végül magabiztosan behúzta Carlos Sainz, a világbajnokság éllovasa, Max Verstappen a hatodik helyen végzett. A holland legnagyobb riválisa, Lando Norris végül a második pozícióban ért célba, ám nem állt messze attól, hogy a verseny elején Verstappennel összeütközzön. A Red Bull pilótája kétszer is agresszíven leterelte a pályáról Norrist, ezért Verstappen összesen 20 másodpercnyi időbüntetést kapott. A brit a futam után is kiakadt a riválisára.
"Az elején csak próbáltam versenyben maradni és elkerülni minden ütközést. Tudtam, mire számíthatok [Verstappentől], pedig nem szeretnék ilyen dolgokat várni tőle, mert nagyon tisztelem Maxot versenyzőként” – nyilatkozta Lando Norris, amit az Origo szemlézett.
De készen kellett állnom ilyenre, egy nem tiszta versenyzésre tőle. Végül én elkerültem az ütközést, és egy jó versenyt teljesítettem.
Max Verstappen szerint a versenybírákból hiányzik a következetesség, hiszen az előző, Amerikai Nagydíjon még nem kapott büntetést az agresszív védekezéséért, amit Norrisszal szemben tanúsított.
„A probléma az, hogy túl lassúak vagyunk, és emiatt kerülök ilyen helyzetekbe. A húsz másodperc sok, de ez van, és inkább nem is mondok róla semmit. Landóval nem értünk össze, csak keményen versenyeztünk. A múlt héten még minden rendben volt, ezen a héten pedig húsz másodperces büntetést kaptam. Megyünk tovább, az előnyöm még 47 pont, remélhetőleg a folytatásban egy kicsivel versenyképesebbek leszünk” – mondta Max Verstappen.
Verstappen előnye ezzel 47 pontra csökkent Norisszal szemben. Az idei F1-es szezonból még négy versenyhétvége van, ebből kettőn sprintfutam is lesz. Ez azt jelenti, hogy összesen 120 pontot lehet még szerezni, így Verstappen bár viszonylag kényelmesen vezet, de megnyugodni továbbra sem nyugodhat meg.