Ha vb-címet nem is, de óriási sikereket aratott vele a Forma–1-ben. Schumacher utolsó Ferrarija kerül kalapács alá New Yorkban.
Csütörtökől New Yorkban elárverezik azt a Ferrarit, amit Michael Schumacher utoljára vezetett a Forma–1-ben. A 254-es karosszériaszámú Ferrari 248 F1-et a 2006-os szezonban hajtotta a hétszeres világbajnok német autóversenyző, mielőtt először visszavonult (később, 2010-től három évet lehúzott a Mercedesnél is).
Ha a nyolcadik vb-győzelmét nem is tudta elérni vele (Fernando Alonso végzett a pontverseny élén) Schumi, de öt nagydíjat megnyert vele; többek között utoljára ezzel diadalmaskodott a Hockenheimringen; és Ayrton Senna pole pozíció-rekordját is ezzel javította meg. Az így különleges eszmei értéket képviselő Ferrarit a Sotheby's aukciósház bocsátja kalapács alá.
Hogy a jövő keddig tartó árverés végén mekkora összeget hoz a konyhára a kikiáltási darab sporttörténelmi jelentősége, egyelőre nem tudni. Olcsó vétel ugyanakkor aligha lesz, hiszen legutóbb egy 2003-ban használt Schumacher-Ferrariért 15 millió eurót (6,1 milliárd forint) fizetett a vevője.
– Ritkán nyílik lehetőség arra, hogy megvásároljunk egy igazi Forma–1-es autót. A vételára megtippelhetetlen, pláne, ha két ember meg akarja szerezni, akkor valószínűleg felverik az árat. De az biztos, hogy több millió dollárért fogják leütni. Van jó pár milliárdos a világban, akinek komoly autóparkja van, s megengedhet magának egy újabb vételt.
Lehet, egy gyűjtő fogja megvenni, aki mellesleg Schumacher-őrült is. Vagy valaki szimplán csak befektetésnek, hiszen tíz év múlva akár harminc-negyven százalékkal drágábban eladhatja. Bukni biztosan nem fog rajta a vevő, még ha most fel is verik az árát.
Úgy kell tekinteni erre, mint valami ritka festményre vagy műtárgyra, ráadásul hatalmas az eszmei értéke is. Mivel nagyon kevés van belőle a világon, ezért igazi ritkaság – mondta a Mandinernek Wéber Gábor, Forma–1-es kommentátor.