Örökség

Lenyűgöző örökség: Hatalmas vagyont hagyott hátra a pénteken meghalt legenda

B.

Létrehozva: 2025.03.22.

Amit a ringen kívül tett, milliárdokat hozott neki.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, meghalt George Foreman, aki minden idők egyik legbefolyásosabb ökölvívója volt. A 76 éves legenda lenyűgöző örökséget hagyott maga után. Becslések szerint karrierje befejezése után 300 millió dollárt (110 milliárd Ft fontot) keresett az üzleti világban.

Big George Foreman: The Miraculous Story Of The Once And Future Heavyweight Champion Of The World Premiere
Meghalt George Foreman, aki minden idők egyik legbefolyásosabb ökölvívója volt Fotó: Faye Sadou / Northfoto

Foremannek már a bokszkarrierje is elég figyelemre méltó volt – 76 győzelem, 68 kiütés, két nehézsúlyú világbajnoki cím, és a történelem legidősebb bajnoka 45 évesen. De amit a ringen kívül tett, milliárdokat hozott neki, és biztosította, hogy neve jóval a sport után is fennmaradjon.

Kezdeti üzleti próbálkozásai messze nem voltak sikeresek, és majdnem elvesztette a bokszból származó teljes vagyonát a rossz befektetések miatt. Aztán a hirdetők megérezték a lehetőséget, és megszületett a George Foreman Grill.

Odajöttek hozzám, és azt mondták, hogy közös vállalkozást akarnak velem. Fogalmam sem volt, hogy eladható lesz-e. A következő dolog, ami történt, hogy 500 darab grillt adtunk el. Aztán 5 ezret. Aztán eladtunk 5 milliót. Ha azt mondanám, láttam, hogy ez lesz, hazudnék

- idézi George Foreman 2019-es interjúját a Mirror.

A bokszoló a nyereség mintegy 40 százalékát kapta a nevét viselő grillből. 1997-ben 1 millió dollárt kapott, egy évvel később pedig a cég már 200 millió dollár értékben adott el a termékeket. Az eladások az egekbe szöktek, mivel a grillt az egész világon forgalmazták. Foreman egyszer azzal dicsekedett, hogy havi 8 millió dollárt keresett a jogdíjakból. Összességében körülbelül 138 millió dollárt keresett a grillüzletből, és amikor a céget 1999-ben eladták, 137,5 millió dollár készpénzzel távozott.

Foreman később tisztítószerek, ruházati és testápolási termékek reklámozásával foglalkozott, és olyan márkák arca lett, mint a Pepsi, a Doritos vagy a McDonald's.

 

 

 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek