Már a jövő heti, szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt nagy a feszültség a Forma-1-ben. A Red Bullnak nagyon nem tetszik, hogy a McLaren és a Ferrari rugalmas hátsó szárnyakat használ, ami miatt Lewis Hamiltonékat bemószerolta az FIA-nál.
A tavalyi Forma–1-es szezon Max Verstappen végső győzelmével zárult, a konstruktőrök azonban a McLaren lett a bajnok, amely ráadásul nem a Red Bull-lal, hanem a Ferrarival csatázott az elsőségért. Az idei évben minden bizonnyal folytatódik a kiélezett csata, a Red Bull Liam Lawsonra cserélte a teljesen széteső Sergio Pérezt, a Ferrari Lewis Hamiltonnal támad a győzelemért. A március 16-i, Ausztrál Nagydíj előtt azonban máris áll a bál.
A február végi, Bahreinben zajlott három napos tesztidőszak után a Red Bullnak szemet szúrt, hogy a Ferrari és a McLaren is meglehetősen rugalmas hátsó szárnyakkal mozgott a pályán. A flexibilitásra szintén szigorú szabályok vonatkoznak az F1-ben, az osztrák istálló szerint a két riválisa túllépi a megadott mértéket, ami miatt jogtalan előnyhöz jutnak. A Red Bull panaszt tett az FIA-nál, a vizsgálóbizottság pedig minden csapatot alaposan át fog nézni a szezonnyitó hétvégén.
A 24 futamból álló idény már most rengeteg érdekességet rejteget. Hamilton 12 év után hagyta ott a Mercedest, a Ferrarival amennyiben csúcsra ér, azzal megdönti Michael Schumacher rekordját a világbajnoki címek tekintetében, ennek külön pikantériája lenne, hogy mindezt a Ferrarival tenné meg, ahol Schumacher öt vb-címet zsebelt be.
Verstappen címvédése az előzetes előrejelzések szerint egyáltalán nem lesz egyszerű, miután a Red Bull a tavalyi szezon második felétől lemaradt a fejlesztési versenyben a Ferrari és a McLaren mögött. A talán legjobb teljesítménnyel bíró brit istállónak, a McLarennek azonban egyik pilótája (Lando Norris, Oscar Piastri) sem szerzett még vb-címet, kérdés, idén megértek-e már erre a feladatra.