A kétszeres világbajnok tiszta vizet öntött a pohárba. Mika Häkkinen szerint Mick Schumacher túl sok autót tört össze, de még mindig lehet esélye visszatérni a Forma-1-be.
Az idei már a harmadik éve lesz a Forma-1-en kívül Mick Schumachernek, aki 2023-mal és 2024-gyel ellentétben már a Mercedes teszt- és tartalékpilótájaként sem marad a tűz közelében. Pedig a királykategóriában hétszeres világbajnok Michael Schumacher 25 éves fia továbbra sem tett le gyerekkori álmáról, csak éppen igyekszik minden erejével a megbízhatósági sportautó-világbajnokságban (WEC) szereplő Alpine csapat sikereire összpontosítani. Apja egykori nagy vetélytársa, Mika Häkkinen kendőzetlen őszinteséggel beszélt arról, hogy szerinte a "kis Schumi" mivel rontotta el az F1-es karrierjét.
Az 1998-as és 1999-es vb-sorozat finn győztese (Michael Schumacher előbb másodikként, majd ötödikként végzett mögötte a pontversenyben) arra hívta föl a figyelmet, hogy a csapatfőnökök miért tarthatnak Mick alkalmazásától, mióta két évig a Haas F1-istálló versenyzője volt.
– Szerintem egy esélye még van visszatérni a Forma-1-be. Az ajtó nyitva áll, csak a megfelelő emberekkel kell beszélni – mondta Häkkinen az idei Laureus-gála sajtótájékoztatóján az akadémia tagjaként.
– Van Forma-1-es tapasztalata, és más versenykategóriákban is. Ráadásul még mindig fiatal. Ez mind jó dolog, pozitívum. De a Forma-1 manapság rendkívül megerőltető környezet – mondta az 56 éves finn expilóta, majd emlékeztetett arra, hogy Mick Schumacher különösen a második F1-szezonjában kiérdemelte az autótörő jelzőt.
Többek között totálkárosra törte a Haas versenyautóját Szaúd-Arábiában és Monacóban, és jelentős károkat okozott benne a Japán Nagydíj szabadedzésén. Mindezzel sok fejtörést és még több plusz költséget szerzett Günther Steiner csapatfőnöknek és Gene Haas tulajdonosnak.
Ha elkövesz három, négy, öt hibát és ezekkel károkat okozol az autóban, az egy vagyonjába kerül a csapatnak. És ez az, amit nem szeretnek.
Nem akarnak pénzt kiadni arra, hogy megjavítsanak egy összetört autót – magyarázta Häkkinen.
A finn elismerte, hogy annak idején ő is sokat kockáztatott a Forma-1-ben (korábban, az alacsonyabb szintű szériákban ellenben sokkal inkább vigyázott a gépeire), de akkoriban ő védve volt, mert olyan csapatfőnökökkel dolgozott együtt, akik támogatták őt.
– A főnököm nem akarta, hogy lassabban vezessek kizárólag azért, hogy óvjam az autót és csak célba érjek vele. Baromság! Nyomd a gázt és menj minél gyorsabban! Csakhogy ma más a cél. Azt hiszem, Micknek volt néhány olyan balesete, amelyek hátrányosan befolyásolták a pályafutását – érvelt Mika Häkkinen, utalva a csapatok költségetési plafonjára is, amibe a javítási költségek már csak más kiadások rovására férnek bele.
Mick Schumachert 2023-ban a rutinos, megbízhatóbb Nico Hülkenbergre váltotta a Haas. A Schumacher fiú talán a Cadillacnél kaphat még egy esélyt a 2026-os F1-szezonban.