Siker

Mindenki a Fradi sikereit csodálja, letarolta a teljes hazai mezőnyt

Bors

Létrehozva: 2025.04.07.

Elképesztő számokat produkál a Fradi.

Korábban már a Bors is írt róla, hogy márciusban a Ferencváros elnöke, Kubatov Gábor bejelentette, hamarosan új videós tartalmakkal, felvezető és elemző műsorokkal, valamint interjúkkal jelentkeznek.  Az újítás lényege pedig az, hogy mérkőzéseken túl még több élményt és minőségi tartalmat kínáljanak a zöld-fehérek szurkolóinak.

MIR_7095
Elképesztő számokat produkál a Fradi 

Ez pedig úgy látszik, hogy igencsak kiváló ötlet volt, ugyanis azóta a Fradi egészen hihetetlen számokat produkált az új anyagokkal.

Átalakulóban van a média nyilvánosság és erre próbálunk reagálni. Arra készülünk, hogy a meccsek előtt felvezető műsort csináljunk. Ez arra lesz talán jó, hogy akik otthon nézik a televíziónál, akkor lássák a mi műsorunkat, illetve akik kocsiba ülnek és kijönnek hozzánk meccsre, az autóban tudják még nézni egy kicsit a felvezető műsort. Csinálunk meccs után egy gyors elemző műsort, másnap délelőtt pedig egy komoly elemző műsort, ahol az összes szakértőnk a benne lévő tudást megpróbálja előszedni és ezt bemutatni az embereknek

- fogalmazott az indulás kapcsán a Fradi elnöke, Kubatov Gábor

Mindenki a Fradi újítását nézi

A bejelentés óta már több hét is eltelt, így a számokban is egyre jobban kirajzolódik, hogy a Fradi miért épített saját stúdiót és indított élő vodcast adást.

Például a vasárnapi Újpest elleni mérkőzésről kivágott Facebook Reels és TikTok videók hétfőig több mint 307 000 megtekintést értek el ezen a két platformon (Dibusz Dénes megszólalása már 76 000-nél jár, de a TikTok-on a derbi napján készült anyag elhagyta a 110 000-et). 

Az FTC saját információi szerint egy Fradi-meccs átlagos nézettsége a TV-ben valahol 200 ezer és 250 ezer néző között lehet, így megállapítható, hogy az online számok már most lekörözték a hagyományos televíziós adatokat - írja az Origo

Joggal merülhet fel tehát a kérdés, hogy miért vett ilyen irányt az FTC?

A lap szerint a választ pedig egyértelműen a nemzetközi fogyasztási szokások átalakulásában kell keresni. Napjaink sportrajongóinak 41%-a közvetít élő sportközvetítéseket digitális platformokon keresztül (közben elemez, követőek gyűjt, stb.). Plusz a sportokat követők 32%-a - pontosabban a Z generációs rajongók (tagjai jellemzően 1997 és 2010 között születtek) 43%-a - használja a közösségi médiaplatformokat, miközben az élő sportközvetítéseket követi. 

Ahol pedig átalakulnak a fogyasztói szokások, ott ez magával hozza a bevétel eloszlás módosulását is. A legutóbbi, 2023/24-es szezonban a Deloitte Football Money League jelentése szerint a világ 20 legjobb futballklubja rekordösszegű, 11,2 milliárd eurós bevételt termelt. Ez a szám 6%-os növekedést jelentett az azt megelőző szezonhoz képest. A részleteket tekintve a kereskedelmi bevételek 4,9 milliárd eurót tettek ki (az összes bevétel 44%-a), a közvetítési bevételek 4,3 milliárd eurót (38%), a meccsnapokból származó bevételek pedig 2,1 milliárd eurót (18%). Bár a kizárólag a közösségi médiából származó bevételeket részletező konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, nyilvánvaló, hogy a digitális platformok jelentős szerepet játszanak a kereskedelmi bevételek alakulásában. A topklubok mindenhol aktívan kapcsolatba lépnek a szurkolókkal a különböző közösségi médiacsatornákon keresztül, növelve a márka ismertségét és egyúttal jelentős bevételeket is generálnak - írja az Origo

Erre az ösvényre lépett rá remek érzékkel, a hazai piacon leggyorsabban a Ferencváros is ezzel az új tartalmi struktúrával és érzékelhetően a pályán kívül is letarolta a mezőnyt. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek