Tagadhatatlanul az idei év egyik slágersorozata a Max nevéhez fűződik. A streamingóriás Vészhelyzet Pittsburghben című szériája mindenki tetszését elnyerte egy (igen fontos) embert leszámítva, aki plágiumot kiáltva pert is akasztott Noah Wyle és csapata nyakába.
A kórházsorozatok kedvelői igencsak hálásak voltak a Warner Bros.-nek, valamint a Maxnak, amiért előbb legyártották, majd 2025 elején a streamingszolgáltató kínálatába helyezték a Noah Wyle főszereplésével elkészült Vészhelyzet Pittsburghben című szériájukat. A 15 darab egyórás epizódból álló műsor egy 15 órás, sürgősségi osztályon eltöltött műszak eseményeit követi nyomon „real time”, azaz egy árva másodpercből sem maradunk ki. A felettébb izgalmas sztori, a rendhagyó megközelítés, a feszesre szabott történetvezetés, a kiváló szereplőgárda és a valósághű végeredmény miatt rögtön óriási rajongótáborra tett szert a show, és a műfaj szerelmeseit visszarepítette abba az időkbe, amikor a főhőst alakító Noah Wyle is zöldfülű életmentőt játszott egy chicagói klinikában. Azonban pont ez a probléma is a műsorral. Túlságosan emlékeztet valakit a '90-es évek egyik legmeghatározóbb sikerszériájára, a Vészhelyzetre, ez a valaki pedig történetesen pont a másfél évtizedig futó sorozat alkotójának, Michael Crichtonnak az özvegye, Sherri Crichton, aki úgy érzi, az engedélye nélkül nyúltak hozzá megboldogult férje szellemi örökségéhez.
A történet ott kezdődik, hogy az 1994-ben útjára induló Vészhelyzet alapsztoriját, illetve az első epizódjainak cselekményét is jegyző neves író, Michael Crichtonnal azt a megállapodást kötötte a Warner Bros., hogy Crichton hozzájárulása nélkül a jövőben nem készül a sorozathoz folytatás vagy bármilyen újragondolt verzió. Ezt be is tartotta a stúdió a Jurassic Park-könyveket is jegyző regényíró 2008-as halálát követően is, majd 2022-ben már a szerző özvegyével, Sherri Crichtonnal tárgyaltak egy esetleges remake ötletéről, ám az együttműködés meghiúsult. Ám, a Vészhelyzet Pittsburghben azonban mégis elkészült, és Mrs. Crichton nem tudott szó nélkül elmenni amellett, hogy szerinte a Warner férje kérését figyelmen kívül hagyva készített folytatást a Vészhelyzethez, melyen csak felületes változtatásokat eszközölt, hogy ne tűnjön plagizálásnak.
A Vészhelyzet Pittsburghben egyenlő a Vészhelyzettel. Nem csak olyan egy kicsit, mint a Vészhelyzet, ez maga a Vészhelyzet. Ugyanazzal a vezető producerrel, íróval, főszereplővel, gyártócégekkel, stúdióval és csatornával, mint a Vészhelyzet [2022-ben] tervezett újraindítása. Senkit nem sikerült megtéveszteniük
– olvasható a bírósági keresetben.
Az őt ért komoly vádakat a csőd szélén álló, Leonardo DiCaprióval onnan épp visszakapaszkodni készülő Warner egyébként egyértelműen elutasítja. A stúdió szerint Sherri Crichton állításai alaptalanok, több sebből véreznek, és az ő megítélésük szerint a Vészhelyzet Pittsburghben nem hasonlít jobban a Vészhelyzetre, mint bármely másik kórházsorozat.
A Vészhelyzet Pittsburghben nem tartalmaz semmilyen Vészhelyzethez tartozó szellemi tulajdont, és semmivel sem hasonlít jobban a Vészhelyzetre, mint például A Grace klinika, a Chicago Med, vagy bármelyik másik kórházas orvosi dráma, amely a Vészhelyzet előtt vagy után került adásba
– áll a Warner válaszában, melyet a Deadline közölt.
Az óriási figyelmet kapó pereskedéssel kapcsolatban Noah Wyle is megszólalt, hiszen amellett, hogy mindkét sorozatban központi szerepet játszott, a vádak őt is elérték. Wyle a Variety-nek adott a napokban egy hosszabb lélegzetvételű interjút, melyben elárulta, hogy rendkívül lesújtotta érzelmileg és lelkileg ez a kellemetlen helyzet, és szerinte túl későn kapott észhez Crichton özvegye.
Az egyetlen dolog, amiről jogilag beszélhetek, az az, amit érzelmileg érzek, és az pedig a mélységes szomorúság és csalódottság. Ez [a per] beárnyékolja az örökséget, és nem lett volna szabad így lennie. Egy ponton ez még lehetett volna egy partnerség, és amikor már nem lett belőle partnerség, akkor sem kellett volna ellenségeskedésbe fordulnia
– osztotta meg gondolatait a mindkét sorozat stáblistáján felbukkanó Wyle.
A Titkok könyvtára-franchise sztárja egyébként maga is beszélt már többször arról, hogy amennyire csak lehetett, az alkotókkal közösen igyekeztek minél inkább arra törekedni, hogy a lehetőleg másabb legyen az eredeti címén a The Pitt, mint amilyen anno a Vészhelyzet volt, melyben Wyle a kezdeti időszaktól egészen a 2009-es fináléig végig jelen volt, igaz, a vége felé már csak visszatérő karakterként. A pályakezdő Carter doktor örökébe a vezető producer, John Wells tanácsára egy teljesen más családi háttérrel és oroszos hangzású névvel rendelkező Dr. Michael "Robby" Robinavitch lépett, a két karakter eltéréseiről pedig Wyle már a Vészhelyzet Pittsburghben indulása előtt szót ejtett:
Ő [Robby] teljesen más, szándékosan. Miután eltávolodtunk attól az ötlettől, hogy [a sorozat] a [Vészhelyzet] univerzumához kapcsolódjon, arra voltunk kíváncsiak, mennyire tudnánk különbözőek lenni. Engem például egy olyan fickó megformálása érdekelt, aki inkább munkásosztálybeli háttérrel bír, és aki teljesen más okokból fordult az orvostudomány felé.
A Max szériája egyelőre egyébként úgy tűnik, nem rendül meg a per, illetve az a körüli felhajtás terhe alatt. A kínálatról hamarosan eltűnő Vészhelyzet Pittsburghben 2. évadát már idén februárban berendelte a streamingvállalat a Warnertől, és minden bizonnyal már 2026-ra meg is érkezhet a várva várt folytatás.