Nem, nem feltétlen az unalmas tanórák miatt...
Forrás: Thinkstock
Az európai diákok jelentős része olyan tantermekben tanul, ahol a mesterséges fény a meghatározó, illetve meglepően magas a levegő szén-dioxid-tartalma, márpedig ezek mind hozzájárulnak a gyakori ásításhoz. Erre a megállapításra jutott a Fraunhofer Institute for Building Physics IBP kutatási intézet, miután kétszáznál is több tanulmányt összegzett a témában.
Véleményük szerint az iskolákban, ahol éves szinten is meglepően sok időt töltenek a gyerekek, a természetes fény növelése, illetve a friss levegő biztosítása javítja a koncentrációt, pozitívan hat a diákok teljesítményére, ráadásul csökkenti a hiányzások miatt távol maradók számát. Megoldásként tetőablakokat ajánlanak, melyekkel másfélszeresére növelhető a természetes fényforrás, illetve a gyakori szellőztetés mellett programozható nyílászárók, valamint ventilátorral megtámogatott természetes szellőzők alkalmazását tanácsolják.