Az utóbbi négy évben drasztikusan csökkent a tampon eladás. Míg 2012 még évi 56 millió fontot, azaz 20,4 milliárd forintot költöttek a nők erre az egészségügyi eszközre, addig 2016-ban már csak 43 millió fontot, azaz kicsit több mint15,7 milliárd forintot.
Ez elég jelentős visszaesésnek számít különösen, ha azt is figyelembe vesszük, hogy intim betétet 2016-ban is közel ugyanannyian vettek, mint négy évvel korábban. Miért nem vásárolnak a nők már tampont?Az NHS Digital adatai szerint egyre több nő használ olyan felhelyezhető, hosszú távon biztonságot nyújtó fogamzásgátlókat, amelyektől szinte teljes mértékben megszűnik a menstruáció. Illetve, ha mégis jelentkezik is havi vérzés, arra bőven elegendő megoldást nyújt az intim/tisztasági betét is - írja a Metro.
Ez azt jelenti, hogy ahogy egyre biztonságosabbá és hatékonyabbá válnak a fogamzásgátló módszerek. Továbbá a tamponok eladásának csökkenéséhez mindezek mellett nagyban hozzájárul a menstruációs kehely elterjedése is. A harang alakú eszköz a menstruációs idő alatt a hüvelybe felhelyezve gyűjti össze a vért. Az eszköz népszerűsége annak köszönhető, hogy környezetkímélő, hiszen többszöri használatra tervezték, ráadásul használói szerint kényelmes, teljesen illeszkedik a testhez, így szinte észre sem veszik, hogy fent van. Így tökéletes, alternatív megoldást nyújt a környezettudatos nők számára is.