Mobiltelefonok után a közösségi médiával trükközik a világbajnok magyar bűvész. Hajnóczy Soma poénnak szánt ötlete másfél év alatt komplett műsorszámmá nőtte ki magát.
Betöltés… Önnek három levele érkezett. Kép kinagyítása. Bejelölés ismerősnek. Kapcsolatban vannak – a közösségi média virtuális világában, a Facebookon teljesen hétköznapiak ezek a fogalmak. Nem úgy a kártyatrükkök világában.
Ám Hajnóczy Soma, a világbajnok magyar bűvész nem ismer lehetetlent. Míg 2009-ben mobiltelefon-megsokszorozós produkciójával világbajnok lett Pekingben, most a közösségi médiát varázsolta kártyapakliba.
– Mindig is foglalkoztatott a bűvészet új szintre emelése. Tavaly poénból találtam ki egy profilképes kártyatrükköt, aminek hatása engem is meglepett. Így elkezdtem komolyabban foglalkozni a dologgal. A tesztidőszak alatt a mutatványok népszerűsége és száma egyre csak nőtt. Ma már akár húszféle káprázatot is be lehet vele mutatni – magyarázza.
Vajon mi a siker titka? – A francia kártyával nincs napi kapcsolatuk az embereknek, ellenben a közösségi média az életük részévé vált. Most a digitális világ funkciói életre kelnek a valóságban. Így a történetekkel és ismerős grafikai elemekkel kísért mutatványokra egyre fogékonyabbak – meséli Soma a Borsnak.
Az ifjú szemfényvesztő „találmányát” nemzetközi hírű bűvészek dicsérik, s a szaksajtó mellett bűvészboltok, amatőrök és profik is rácsaptak a The Social Deckre, azaz a közösségi paklira.
Ma a világbajnok újabb varázslatokon dolgozik. – Olyan iPhone-os káprázatokon agyalok, amiket a néző saját készülékével lehet megvalósítani, így még személyesebbé válik az élmény – árulta el a Borsnak.