Cseregép híján minden vevő után külön nyugtát kell írnia egy gazdagréti bolt tulajdonosának. Domanits Ferenc nagyon bosszús, hiszen hiába vett borsos áron online pénztárgépet, ha a rossz helyett nem adnak neki másikat.
Százhatvanezer forintot fizetett Domanits Ferenc a kötelezően megvásárolandó új pénztárgépéért, de még egy hónapig sem működött. – A gép elromlott, én pedig azóta az eladás mellett állandó körmöléssel töltöm az időm – panaszkodott Ferenc, aki egy lottózó-vegyesboltot üzemeltet Budapesten. – A szervizben azt mondták, hogy cseregépet nem tudnak adni. A gépben a szoftver romlott el, aminek a javítását egy másik cég végzi, és ennek idejét meg sem tudják becsülni. Van olyan ismerőseim, aki már több mint két hónapja várakozik – hiába.
A boltban az újságtól a csokoládén át a mosószerig széles az áruválaszték, és nem egyforma az áfájuk. – Ezt külön-külön ki kell számolnom, nyugtát kell kitöltenem, valamint egy külön papíron vezetnem kell a könyvelőnek a forgalmamat. Ha több vevő van, jócskán megnő a sor. A NAV-tól úgy értesültem, hogy amikor a pénztárgépemet visszakapom, ezeket utólag be majd kell pötyögnöm a gépbe – bosszankodott Domanits Ferenc, aki nem akar mást, csak, hogy a szabályoknak megfelelően megkapja a cseregépét.
A Nemzetgazdasági Minisztérium rendelete értelmében az üzemeltető kérésére a szerviz köteles a bejelentéstől számított nyolc napon belül cserepénztárgépet biztosítani a javítás idejére. Megkerestük a Prior Cash Kft.-t, a gép forgalmazóját, hogy megkérdezzük őket az esetről. Mint elmondták, mindent megtesznek a hozzájuk fordulók érdekében, de ennél többet egyenlőre nem nyilatkozhatnak. Próbáltuk megtudni a szoftvert kijavítására kijelölt TekInvest Holding Ltd-től, hogy mi tart akár hónapokig is abban, hogy egy gép szoftverét kijavítsák, de elzárkóztak attól, hogy nyilatkozzanak…