<p>Ritka kincset varázsolt újjá Gergi Zoltán autórestaurátor az elmúlt hónapokban. Az 1933-ban gyártott nyitott FIAT 522 L nem is Olaszországban, hanem Hollandiában készült. Hatalmas a kereslet iránta.</p>
Forrás: Bors
Régóta szemezett vele, majd nem olyan régen meg is vásárolta egy veteránautó-gyűjtő azt a kocsit, amely a jelek szerint páratlan a világon.
Ezt az 1933-ban gyártott FIAT 522 L-t egy ismerősöm vette meg Hollandiában 9 évvel ezelőtt – mondja a Borsnak Márton József.
A gyűjtő elmondása szerint az autó akkori gazdája lelkesen vetette bele magát a munkába, de egy idő után elfogyott a lendülete és a pénze is.
Már régóta szemeztem a fészerben pihenő autóval, és ekkor jött el az a pillanat, hogy átvegyem tőle az autót, amelynek értéke egyelőre felbecsülhetetlen, ha valóban csak ez az egy példány létezik már belőle. Ennek kiderítése érdekében már felvettem a kapcsolatot a torinói gyárral. Egy évig dolgoztunk rajta, volt olyan alkatrész, mint például a tartalék olajflakon, amelyet Ausztráliából szereztem be – fogalmaz Márton József. A gyűjtő úgy tudja, hogy a FIAT 522 L modellből kevesebb mint 1900 darab készült 1931–33 között, ám a torinói FIAT-gyárban csak a zárt két- és négyajtós autókat gyártották. A nyitott négyajtósak, mint ez az autó, és a sport karosszériák Amszterdamban készültek. A hathengeres, 2500 köbcentis, 52 lóerős autó teljesen üzemképes és hatalmas az érdeklődés iránta.
Amint tisztában leszek az árával, elkezdem hirdetni, de már így is hatalmas az érdeklődés iránta, főleg külföldről – magyarázza Márton József.