<p>Nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen-e Tóth Sándor. A férfi egy hulladékkezelő cégtől 3 forintos tartozása miatt 904 forintos csekket kapott. </p>
Forrás: Bors
Nagyot nézett Tóth Sándor, amikor kibontotta a Dunanett Nonprofit Kft. számlalevelét. Egy 904 forintos csekk lapult a borítékban. Amikor elolvasta, hogy milyen tételekből áll az összeg, rettentő dühös lett.
– Tasson van egy víkendházam. Rendszeresen fizettem a szemétszállítást, amivel volt egy kis kalamajka – háborog a Budapesten élő Sándor.
Mivel a kukáján nem látszódott már rendesen a vonalkód, a szolgáltató nem szállította el a szemetét, így ő azt kénytelen volt rendszeresen a zuglói otthonába hazavinni. Amikor pedig megkapta ezt a 904 forintos csekket, betelt nála a pohár.
– Mit képzelnek ezek? Azt írták, hogy a 2174 forintos tartozásomból 2171-et fizettem be, ezért kaptam ezt a csekket. Ez a történet viszont több sebből is vérzik. Először is minden csekket befizettem, amit küldtek. Másodszor pedig magyarázza már el nekem valaki, hogy a 3 forintos tartozásra hogyan jön ki 1 forintos kamat, amikor a jegybanki alapkamat kevesebb, mint egy százalék. Ez harmincszázalékos kamat. És akkor még a 900 forintos hátraléki költséget nem is említettem – magyarázza a férfi, aki nem hajlandó befizetni az összeget.
A Bors megkereste a Dunanett Nonprofit Kft.-t is, hogy magyarázatot kapjunk a kissé vicces számlázásra. Hivatalos tájékoztatásuk szerint mivel április 1-jével az állami holding vette át a hulladékkezelést, ezért igyekeztek minden tartozást jelezni ügyfeleiknek. Ám időközben született egy olyan üzletpolitikai döntésük, hogy a száz forint alatti tartozásokat törlik. Erről értesítették az ügyfeleket, aki pedig befizette már az összeget, azoknak ezt jóváírják.
Ám hangsúlyozták, hogy Tóth úr késedelmesen fizette be a tartozását, így a kiküldött követelésük mindenképpen jogszerű.