Forrás: MTI
A Fővárosi Közgyűlés megbízta a Budapesti Közlekedési Központot, hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan készítse elő a kis földalatti vonalának felújítását, és új járművek beszerzésének terveit. Az egyhangúlag megszavazott javaslat szerint két új állomást építenének. Az egyiket a Hungária körút alatt, amivel lehetővé válna az addig körülményes átszállás az 1-es villamosra.
A másik pedig a Vörösmarty térnél levő végállomást tolná a Vigadó térre. Csakhogy a jelenlegi végállomás és az új közötti utat néhány perces sétával meg lehet tenni, és a távolság nem sokkal több száz méternél. Az a kérdés, hogy az az építkezés, ami ennyivel teszi könnyebbé a közlekedést, megéri-e a várható felfordulást Budapest Belvárosában. Ha a sínpárt a Duna felé ki akarják építeni, akkor a Apáczai Csere János utcát keresztbe fel kell bontani, és ezzel a Dunával párhuzamos közúti közlekedés ezen a részen hosszú ideig megszűnik. A forgalom elterelése csak a Madách tér felé lehetséges.
Ezzel a Duna-parti szállodák gépkocsival gyakorlatilag megközelíthetetlenek lesznek. Felmerül az a kérdés is, hogy ez az építkezés vagy később a „kéreg” alatti dupla sínpáron közlekedő szerelvények nem okozhatják-e a Vigadó és a Vigadó utca másik oldalán lévő épületek süllyedését. Megkerestük a BKK-t, de kérdéseinkre egyelőre nem kaptunk választ.