<p>Európa minden országából megkeresik Hoffer Ferencet, ha Volkswagenjüket akarják felújítani. Ha pedig saját, 1967-ben gyártott Transporter T1-es buszával közlekedik, megállítják, hogy fotózhassák. </p>
– 1974-ben kerültem a budapesti Mozaik utcai VW szervizbe. Szerencsére egy olyan emberhez, aki minden tudását átadta. Mellette szerettem bele a VW-kbe – mesélte a Borsnak Ferenc.
– Jöttek a buszok és a bogarak. A T1-es típust, amilyen az én birtokomban is van, az 1960-as évek legelején kezdték gyártani. Ezek végtelenül egyszerű autók. Egy csavarhúzóval és egy villáskulccsal már el lehetett indulni vele a nagyvilágba. Nem városi legenda, hogy a szakadt ékszíjat egy nejlonharisnyával is lehetett pótolni. A mai napig él az az őrület, hogy a szembe jövő VW buszt vezetők integetnek egymásnak.
– Egy ilyen busz ára a német internetes oldalakat böngészve 15 ezer eurótól 70–80 ezerig terjed (4,5 milliótól 21–24 millió forint). 15 ezer euróért általában egy roncsot kapsz, és még rá kell költeni tízezret, hogy utcára mehessen. Nosztalgiából veszik az emberek – mondta Hoffer Ferenc, akinek a buszában több érdekesség is van. Az övé 1967-ben készült T1-es típus, amit csak egy évig gyártottak. Az üzemet még az 1930-as években alapították, és akkoriban mindegyiket a birodalmi sassal is díszítették. Ilyen emblémát tudott a kormánykerékre szerezni. Elöl osztott ablaka van, ami előre nyitható, sőt a tetejére egy lehúzható létrával fel is lehet mászni.
– Korábban sok zenésznek volt Volkswagenje. Ha elromlott, hozzám jött Takáts Tamás, Felkai Miklós, Závodi János, Falusi Mariann. Ugyanakkor Európa számos országából megtalálnak a márka szerelmesei.