Talán Viktor maga sem számított a reakcióra, amit a fővárosi bevásárlóközpont adott a bosszúságaira: mozgáskorlátozottként várják a tanácsait.
Telis-tele van Budapest olyan csomópontokkal, közintézményekkel – bár szerencsére egyre kevesebb –, amin átmenni egy mozgáskorlátozottnak valóságos rémálom. A főváros egyik legnagyobb, Nyugati pályaudvarnál lévő bevásárlóközpontja nem tartozik ezek közé, van mozgáskorlátozott parkoló, és minden emeleten akadálymentes toalett is. Viktor mégis belefutott egy olyan területbe, ami számára nehézséget okozott.
– Történt, hogy moziba szerettünk volna menni. Kis család, nagy popcorn, mesefilm... Gondoltuk, tettük, elindultunk. Cél a WestEnd City Center mozija – kezdte a férfi a történetét, amit a Facebook-oldalán osztott meg. Amit tapasztalt: a parkoló bejáratához képest a sor végén áll a mozgáskorlátozott parkoló, ami plusz tíz perc volt, de legalább korábban érkeztek. Bosszúságai a legfelső szinten, a mozinál érték az apukát. Ott két mosdó is van, egy a mozin kívül eső területen, egy sarokban, a másik pedig bent, a mozitermeknél. Viktor úgy találta, a kintiben nem volt mozgáskorlátozott rész, a bentiben pedig ami volt, szerinte az „kicsi, szűk”.
– Sebaj, makacs vagyok, van két botom, hát botolok, és irány a mozi – summázott. Végül a mesefilmet lányai nélkül sikerült néznie, mert a jegyek a sarokba szóltak, ő pedig nem tudott bejutni. Családjától távol, máshol foglalt helyet. A férfi szerint az interneten sosem tudni, melyek a mozgáskorlátozott helyek, így „látatlanban” tudott csak jegyet venni. A férfi úgy döntött: panaszait jelzi a WestEnd felé is.
– Mégis csak 2016-van, és állítólag Európában vagyok. Ami ezután történt, arra ő sem számított: gyakorlatilag másnap felhívták a bevásárlóközponttól, tudnának-e személyesen találkozni. – A center üzemeltetési igazgatója és munkatársa hívott, szeretnék bejárni velem a bevásárlóközpontot – mindenhol! Írjuk össze a közös tapasztalásainkat az én szemszögemből is, a lehető legtöbb módosítást végrehajtani az épületen – lelkesült fel a férfi. A Bors megkereste a szóban forgó centert, ahol tudtak az esetről. Bár ígértek hivatalos választ, az eddig még nem érkezett meg. Úgy tudjuk, némi egyeztetést biztosan igényel az ügy, mivel a mozis toalettért a mozi, a kintiért pedig a bevásárlóközpont felelős.