Aktuális

Ezer kütyü méri a tévék nézettségét

Bors

Létrehozva: 2017.01.13.

Forrás: THINKSTOCK

Milliárdok múlnak azon, hogy mely csatornák nyerik a televíziók nézettségi versenyét, a több nézőt csábító műsorok reklámidejét ugyanis jóval magasabb áron lehet értékesíteni. De, hogy mérik a műsorok nézettségét? – ezt kérdezte egy szerkesztőségünkbe telefonáló olvasónk.

Magyarországon 1994 óta az AGB Hungary végzi a nézettségmérést több mint ezer háztartásba telepített mérőkészülékkel. Fontos: a minta reprezentatív, azaz a magyar lakosság összetételének megfelelően választják ki a háztartásokat. A Bors talált valakit, aki rendelkezik a műszerrel, és – bár név nélkül – szívesen mesélt róla.

– Becsengettek, és egy férfi azt mondta, egy korombeli, egyedül élő emberre van szükségük a rendszerben. Megkérdeztem a rokonaimat, és igent mondtam – meséli informátorunk. – Ez egy olyan készülék, mint egy beltéri dekóder, a tévére van kötve. Fontos, hogy mindig be kell kapcsolni, ha a tévé is megy, és különböző gombokkal azt is jelezni kell, ki nézi épp a tévét. Előfordult már, hogy nem kapcsoltam be, de az is, hogy napokig egy csatornán maradt, ilyenkor telefonon érdeklődtek nálam, minden rendben van-e, mert látják, hogy megy a tévé, de a készülék nem, vagy napok óta egy adón van.

A mérőműszerek másodperces pontossággal rögzítik a tévézés adatait, és ezeket továbbítják az AGB-hez. Ott, az éjszaka folyamán minden hétköznap el is készülnek a nézettségi adatokat tartalmazó grafikonok, táblázatok.

A digitális műsorszórás a mérést is forradalmasíthatja: technikailag már lehetséges, hogy minden egyes televíziókészülék része legyen a rendszernek.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek