172 ország 362 ezer versenyzőjét gyôzve le nyerte meg a kreatív világbajnokságot Czifra Zita. Mintegy háromszáz ötletét találták kiválónak.
Egy kreatív internetes felületen zajlott a megmérettetés, ahol világmárkák tüntették fel igényeiket, amiket a versenyzőknek kellett megvalósítaniuk.
– Amikor a márkák elvesztik a fonalat, hogy merre tovább, milyen fejlesztéseket kellene tenniük, akkor jönnek fel erre a platformra, ahol rendkívül sokszínű feladatok közül lehetett válogatni. Előfordult, hogy egy fodrászüzletet tettem vonzóbbá a vendégek számára vagy a jövő fogkrémét találtam fel, de a Coca-Cola mobilapplikációját is én terveztem – mondta a Borsnak Zita, aki számos dolog mellett elsősorban marketingesként és dizájnerként dolgozik. Az úgynevezett kreatív világbajnokságon negyedévente értékelik a résztvevők munkáit. Zita egy éve talált rá erre az oldalra, ahol az első negyedévet a hatodik helyen zárta, majd jobban belehúzott, és a harmadikat már megnyerte.
– Véletlenül találtam rá a versenyre, kíváncsi voltam, mire jutok, ezért belevágtam. Folyton járt az agyam, szinte egy percre sem tudtam leállni. Rengeteg időmet felemésztette, 285 napon át négy órákat tudtam csak aludni, de megérte – teszi hozzá a győztes, aki győzelmével „csak” a dicsőséget aratta le.