Aktuális

Hamis szlogennel kampányol a TV2: az idézőjelekkel trükköznek

Bors

Létrehozva: 2017.02.20.

Kissé elbizakodott kampánnyal hirdeti a TV2 megújuló hírműsorát, aminek akár tetemes bírság is lehet az eredménye. A Bors úgy tudja, az idézőjelekkel trükközik a csatorna.

„Magyarország legjobb híradója” – hirdeti a TV2 ma már országszerte a plakátjain Marsi Anikó és Gönczi Gábor képével a február 24-én megújuló Tényeket, a bátor kijelentés azonban egy szakértő szerint akár százmilliós bírságba is kerülhet majd Andy Vaj­náék­nak.

Polyák Gábort, a Mérték Médiaelemző Műhely vezetőjét a Népszava kérdezte meg a „pökhendi és nagyképű” hirdetés kapcsán, és ahogy arról már szombaton hírt adtunk, határozott állásfoglalással jelezte aggályait.

„A versenyjog ugyanis tiltja az ilyen jellegű reklámokat: termékek, szolgáltatások összehasonlításának mindig konkrét termékek, szolgáltatások között kell fennállnia, és mérhető, számszerű eredményeken kell alapulnia” – közölte a lap megkeresésére, de véleménye szerint a TV2 állíthatja, hogy az övék minden más híradónál jobb, ám ez csak akkor nem jogsértő, ha legalább nézettségi számokkal igazolni tudja, hogy a legnézettebb.

Az esetleges bírságolásról a Gazdasági Versenyhivatal dönt, mint ahogyan ők jogosultak vizsgálat lefolytatására is. Amennyiben lesz ilyen, nem kizárt, a TV2-nek valóban csatolnia kell majd a nézettségi adatait. Ezt a megmérettetést a TV2 azonban simán elveszíti. A tervezett reklámadók miatt ugyanis az RTL Klub 2014 közepétől kormánykritikusabb Híradókat készít, a nézettsége pedig alaposan megnőtt.

Andy Vajnával egy évvel ezelőtt új vezetők, Gönczi Gábor és Marsi Anikó személyében pedig új műsorvezetők is érkeztek a TV2 híradójához, de a megújuló Tények nem hogy az RTL-lel nincs versenyben, már negatív csúcsokat is döntött (volt olyan nap, hogy 13 százalék alá esett a nézettség).

A Bors egyébként megbízható forrásból úgy értesült, „Magyarország legjobb híradója” kapcsán a TV2 jogi osztálya is aggályait fejezte ki.

– Ők ezt nem engedték volna, a kampánnyal megbízott cég jogászai azonban kiálltak mellette. Úgy tudjuk, hogy az idézőjel a kapaszkodó, aminek köszönhetően mentenék a helyzetet egy esetleges vizsgálat, vagy tervezett bírság kapcsán – mondta bennfentes informátorunk.

Természetesen megkerestük a TV2-t: ők maguk hogyan látják a helyzetet, nem tartanak-e egy esetleges vizsgálattól és bírságtól, illetve mire alapozzák a kijelentést, hogy Magyarország legjobb híradója az övék. Lapzártánkig nem értünk el senkit.

Az RTL Klubot is megkerestük, ők rövid, de csattanós válasszal reagáltak.

„A tények makacs dolgok: az RTL Híradó az ország piacvezető hírműsora" – közölték.

Frissítés (14:00):

A TV2 lapzártánk utána következő közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe:

„A kampány a cég vezetésével egyetértésben született. Február 26-tól a megújult Tények a kor elvárásainak megfelelő, világszínvonalú technikával készül. Magyar híradóban egyedülálló, óriás méretű led falon láthatják majd a nézők az aktuális információkat.”

Norbi segíthetett volna?

Ha megkérdezik, Schobert Norbi feltehetően számos jótanáccsal láthatta volna el a TV2 illetékeseit, ami a reklámozást és bírságokat illeti. A Norbi UpDate-et ugyanis az elmúlt években számtalanszor feldobták már a GVH-nál, sőt, többször bírságot is kapott. 2014. év végén többek között azért is kapott 15 milliós bírságot, mert piacvezetőként tüntette fel önmagukat, súlyosbító körülmény volt, hogy széles körhöz eljutottak a hirdetések.
Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek