Aktuális

Teszt: nincs tökéletes nyári gumiabroncs

Balajti Péter

Létrehozva: 2017.03.22.

Ahány kategória, annyi győztes: más-más nyári gumiabroncs végzett első helyen a száraz és a nedves aszfaltos féktáv-, illetve kanyarsebesség-mérésnél, de zajszint, kopásállóság és kigurulás tekintetében is. Az <a href="https://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/nyarigumiteszt_2017_rekordszamu_abroncsot_vetettunk_ossze-18917" target="_blank">Autónavigátor</a> húsznál is több nyári gumiabroncsot ellenőrzött, az eredmények beszédesek.

Forrás: Thinkstock

Becsapós árak

A húsznál is több tesztalany között akadt alig tizenkét ezres és huszonhat ezer forint feletti darab is, ám mindkettő megbukott az összesítés során. Ugyanakkor a végső rangsorolásnál ezüstérmes Firestone Roadhawk 15 ezer forintos árcímkével büszkélkedhet, amellyel a vizsgált paletta ötödik legolcsóbb darabja.

Márkán belüli csavar

Érdekes, hogy óránként hatvan kilométeres sebességről száraz aszfalton 13,9 méterrel a legjobb fékutat a Goodyear olcsó kategóriás márkája, a Debica Presto HP produkálta, megelőzve az anyacég mintegy ötezer forinttal drágább prémium abroncsát, a Goodyear EfficientGrip Performance-t, amelynél 14,4 métert mértek. 

Méretes féktávok

Száraz aszfalton nagyon jól szerepelt még a Michelin Cross Climate (14,1 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter), 17,2 méter feletti teljesítménnyel viszont bukott a Vredestein Quatrac 5, a Nokian eLine2, a Firestone Multiseason és a két Hankook, a Kinergy 4S meg a Ventus Prime3 K125.

Nedves pályán a Firestone Roadhawk (14,3 méter), a Good­year EfficientGrip Performance (14,4 méter) és a Michelin Energy Saver+ (14,4 méter) alkották az élbolyt, a Hankook Kinergy 4S és a Firestone Multiseason 17,3 méterrel, a Vredestein Quatrac 5 21,1 méterrel szégyenkezhet. 

Kategóriák bajnokai

Óránkénti 15 kilométeres kigurulásban a Barum Brillantis 2 győzedelmeskedett 26,1 méterrel, nedves aszfalton a Continental ContiPremiumContact5 tarolt 51,8-as, száraz te­repen viszont a Nokian eLine 2 vitte a prímet 39-es kanyarsebességgel. Zajszintben a Hankook Ventus Prime3 K125 csak 61,7 decibelt produkált, kopásállóságban pedig a Firestone Multiseason kapott tíz pontot.

Végső rangsor

Az összesített, súlyozott toplista élén a Michelin Energy Saver+ végzett. Ezüstérmes lett a Firestone Roadhawk, s dobogós helyen végzett a Bridgestone Turanza T001 Evo is.

Az összesítés során rossznak ítélt márkatípusok sem mindenütt véreztek el: a Nokian eLine2 nagyon jó, a Fortune FSR801 jó eredményt ért el a száraz aszfaltos kanyarsebességteszten, az Apollo Alnac 4G All Season átlagos zajszint kategó­riában szerzett jó besorolást, a Hankook Kinergy 4S H740 és Vredestein Quatrac 5 pedig kopásállóság tekintetében volt jó. 

Nyárigumiteszt 2017

Gumiabroncs

Értékelés

Súlyozott eredmény (%-ban)*

Michelin Energy Saver+

Nagyon jó

93,5%

Firestone Roadhawk

Nagyon jó

93,1%

Bridgestone Turanza T001 Evo

Nagyon jó

92,6%

Goodyear EfficientGrip Performance

90,9%

Debica Presto HP

90,8%

Pirelli Cinturato P1 Verde

89,8%

Nexen N'Blue 4Season

88,4%

Michelin CrossClimate

Kielégítő

87,7%

Continental ContiPremiumContact 5

Kielégítő

87,4%

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Kielégítő

86,7%

Kormoran Runpro B

Kielégítő

86,3%

Falken Ziex ZE914 Ecorun

Kielégítő

86,2%

Firestone Multiseason

Kielégítő

86,1%

Barum Brillantis 2

Kielégítő

86,0%

Apollo Alnac 4G

Kielégítő

85,9%

Dayton Touring 2

Kielégítő

85,5%

Hankook Ventus Prime3 K125

Kielégítő

85,1%

Fortune FSR801

Rossz

83,5%

Apollo Alnac 4G All Season

Rossz

83,4%

Nokian eLine 2

Rossz

82,9%

Hankook Kinergy 4S

Rossz

82,6%

Vredestein Quatrac 5 

Rossz

80,6%

* a száraz aszfalton mért fékezhetőség 30%-os, a nedves aszfalton mért fékezhetőség 20%-os, a kopás 15%-os, a száraz és nedves aszfalton mért kanyarjellemzők és a gördülési ellenállás 10-10%-os, valamint a zajszint 5 százalékos súlyozásával (Forrás: autónavigátor.hu)

Mikor és miért ajánlott a nyári gumi?

Ha tartósan hét fok feletti a napi középhőmérséklet, érdemes lecserélni az autónkon a téli gumit nyárira. A kétféle gumiabroncs között a mintázat, a profilmélység és az anyagösszetevők is különböznek. Jó tudni, hogy a melegebb évszakokban kétszer, kánikulában nyolcszor nagyobb lehet száraz úton a féktávolság téli gumival, mint nyárival. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek